Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Ls models loc instaleren op marklin cs2

Gestart door delano, 04 november 2012, 23:41:07 PM

delano

Hallo iedereen.
Ik ben een tijdje non actief geweest met men treinen met als gevolg dat ik wat dingen vergeten ben :(
Nu heb ik juist 2 hle 18's gekocht maar nu wil ik ze instaleren op men cs2.
Maar dat instaleren gebeurt via een loc uit de databank te nemen en dan adres te veranderen.
Nu is mijn vraag weet er iemand die nr die ik zoek uit de databank?
 

Jurgen

Vermits je loc van LS Models is en je CS2 van Märklin ga je die niet vinden in de database. Dan zou je al een loc moeten nemen met exact dezelfde functies en dat is bijna onmogelijk.

Je kan je loc best aanmelden op het adres van de decoder. Daarvoor klik je gewoon op het locomotiefje (bij je rode knoppen) en dan krijg je een menu. Daar kan je kiezen om je loc aan te melden via een bestaand artikelnummer uit de databank of via het loc adres. Je moet dan kiezen voor het locadres en nadien de functies zelf toewijzen aan je loc.
Kijk maar eens in de handleiding hoe het precies moet want er zal wel iets verschillen tegenover de eerste CS. Ik heb namelijk zelf geen CS2.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

delano

Normaal gezien is er een adres uit de databank waarmee je alle niet marklin locs zou kunnen instellen.
 

Jurgen

Citaat van: delano op 05 november 2012, 17:20:14 PM
Normaal gezien is er een adres uit de databank waarmee je alle niet marklin locs zou kunnen instellen.


Die is er inderdaad, ja. Als je het echt zo wil doen zal je moeten zoeken, want dat weet ik ook niet vanbuiten.
Ik doe het altijd via het locadres omdat dit véél en véél makkelijker is dan via de methode die jij wil toepassen. Maar ieder zijn goesting natuurlijk.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

delano

Via het loc adres zou ook kunnen maar in de handleiding staat niet welk het is :(
Nu heb ik geprobeerd via dcc en ze werken.
Ze staan wel standaard op dcc adres 3 maar hoe moet ik dit veranderen?
Want via het gewone optie paneel is het geen sucses.
 

bellejt

CV1 = locadres dus gewoon een ander adres in CV 1 ingeven. Of : een Hobbylok uit de MS database te selecteren met een 36xxx nummer, bijvoorbeeld 36830.