Problemen met NMBS stoomlocomotief type 93006 van Fleischmann.

Gestart door Val-Rikard, 03 november 2012, 21:23:13 PM

Val-Rikard

Opgelet !  >:(
Bij het Fleischmann model van de NMBS stoomlocomotief type 93006 met het nummer 403202 kunnen er problemen ontstaan.
De zwarte en de grijze draden naar de motor en rail kunnen foutief bevestigd zijn bij de productie!
De grijze draad is soms verbonden met het linkerspoor, de zwarte met de linkerzijde van de motor.
Hierdoor ontstaat er bij het inbouwen van een digitale decoder kortsluiting in de decoder.
Fleischmann bevestigde ons het probleem tijdens de Modelspoorexpo in Mechelen. Normaal gezien zou iedere officiële verkoper hiervan op de hoogte moeten zijn en de klant hierop moeten wijzen.
Mijn ervaring is dat dit niet het geval is en dat ik dus tot twee maal toe een decoder heb zien kortsluiten.
Van een vergoeding voor de geleden schade is er geen sprake. Alleen de fout gesoldeerde draden wilden ze herstellen, garantie op een nieuwe decoder was er niet.
Train Service Danckaert bracht voor mij de redding! Daar waar ik het gevoel had niet geholpen te worden met mijn zoektocht naar een oplossing hielp TSD mijn probleem
te verhelpen!!! Als je rekent op je machine en problemen ondervindt op een treinbeurs, weet je dit wel te appreciëren.

stevend

doomslu

Klopt, maar het is toch goed dat dit nog eens onder de aandacht wordt gebracht om problemen te vermijden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Val-Rikard

:o
Blijkbaar werd hier al over geschreven. In welk magazine? Wat i.v.m. met geleden schade ? Hoeveel gedupeerde zijn er ? Hoeveel fout geproduceerde zijn er? Door een fout te bekennen is deze nog niet verholpen ! Stel je voor dat je een wagen koopt waar de fabrikant weet dat de batterij niet goed is aangesloten en dit gewoon meedeelt.
Ik begrijp dit niet, Fleischmann is nochtans een degelijk merk. Het is duidelijk dat zij niet veel doen op dit probleem, dat er vandaag nog altijd is, weinig of niets doen. Waarom controleert men niet voor verkoop? Dit kan snel verlopen. Een ding is een feit, de verkoper wees mij niet op het gevaar! Ook niet toen ik zei  hem te willen digitaliseren.

marc goovaerts

In ieder geval Rik, welkom op ons forum !
Blij dat je mijn raad van 'Mechelen' gevolgd bent.

doomslu

Ik ben het eens dat als een fabrikant weet heeft van een fout, op zijn minst een duidelijke waarschuwing op de doos zou moeten staan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 04 november 2012, 16:29:50 PM
Ik ben het eens dat als een fabrikant weet heeft van een fout, op zijn minst een duidelijke waarschuwing op de doos zou moeten staan.

Dat begrijp in niet helemaal, fabrikanten maken in wezen goede loc's, geen met fouten waarom het dan vermelden op de doos, misschien ligt de fout bij de verkoper van de decoder en/of loc als hij na de waarschuwing (als hij bericht kreeg van fabrikant) nog die loc verkocht!  ::)

Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 november 2012, 16:42:42 PM
Citaat van: doomslu op 04 november 2012, 16:29:50 PM

Dat begrijp in niet helemaal, fabrikanten maken in weze goede loc's, geen met fouten waarom het dan vermelden op de doos, misschien ligt de fout bij de verkoper van de decoder en/of loc als hij na de waarschuwing (als hij bericht kreeg van fabrikant) nog die loc verkocht!  ::)

Groeten Peter ;)
Gelijk heb je. In wezen hadden ze hem moeten herstellen vooraleer te verkopen...

Val-Rikard

Kan Modelspoor Magazine helpen dit bekend te maken aan het brede publiek en hen hiervoor waarschuwen.  Er zijn  niet veel mensen die hiervan op de hoogte zijn.  :'(

Metpetergaathetbeter

Rik,
helaas zal MSM (en forum) niet genoeg zijn, daar iedereen dit niet leest of er niet actief op is !
Groeten Peter ;)

Val-Rikard

Dag Peter,

Iets doen is toch beter dan niets doen? Ik denk dat de meeste modelspoor liefhebbers modelspoormagazine kopen. (Ik kan verkeerd zijn)
In elk geval zal het nieuws hem dan wel snel ( sneller) versprijden. ;D

Metpetergaathetbeter

Rik,

moet eerlijk zeggen dat zelfs bij de AMSAC ook niet iedereen een abonnee is, sommigen kopen sporadisch een ex.,maar inderdaad zou een manier zijn !

misschien zou het beter zijn dat invoerders en fabrikanten van iedere koper van hun produkten een é-mail adres of een adres hebben, maar ja dan heb je weer het probleem van privacy zodoende zou klanten bij het vaststellen van problemen kunnen aangeschreven worden !
In feite het aanleggen van een bestand maar dan moeten de verkopers ook actief meewerken,  een andere manier zou zijn je de mogelijkheid geven jezelf te registreren !

Groeten Peter ;)

stevend

Als ik je verhaal nog eens herlees , zal je winkelier opdraaien voor de geleden schade.
Aangezien de fabrikant , naar je schrijven, beweert het bekent te hebben gemaakt ( wat ook
m'n eerste post verduidelijkt).
Uiteraard kan deze loc aangekocht zijn op een internet site. En daar hebben fabrikanten geen zicht op.
Wel te verstaan dat de fout ontdekt wordt na uitlevering.

Val-Rikard

Ik kocht deze in een winkel in de omgeving van Gent. Het kan best zijn dat er een "balspelletje" tussen de winkel en Fleischmaan ontstaat. Maar daar doen ze zelf de moeite niet voor, het is al voldoende als de winkelier bijvoorbeeld zou beweren dat ze mij daar op gewezen hebben. Dan ben ik al uit gezongen... Ik weet ook niet of Fleischmann ooit daar officieel al iets van gepubliceerd heeft. De enige afwezige in deze discussie is Fleischmann...  Mijn probleem is intussen verholpen, dat van anderen moet misschien nog beginnen. Ik vraag mij af van waar die publicatie komt die op de foute bedrading wijst? :( 

stevend

Het is zeker niet plezant om dit tegen te komen.
En het "balspel" helpt ons als klant (eindgebruiker) zeker niet vooruit.
Zoals luc al schreef is het misschien niet fout om dit nog eens aan te kaarten.
Wat die info betreft ,die heb ik zelf opgeslagen ingeval ik me zelf deze loc wou aanschaffen.
Maar van waar juist ;dit ben even kwijt.