Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe versie van Koploper is beschikbaar.

Gestart door PietB, 02 november 2012, 21:23:24 PM

PietB

Vandaag is koploper server vrijgegeven http://pahasoft.nl/kopl80.zip
Vraag me niet wat de verschillen zijn, die staan op de site vermeld http://pahasoft.nl

edit:
ik heb de titel aangepast die ging nog over 8.0 inmiddels zijn we aangeland op 8.1

grt Piet.

pahasoft

Niet handig om deze links te vermelden. Verwijs gewoon naar www.pahasoft.nl. Dit links werken waarschijnlijk over een maandje niet meer.

Mvg,
Paul.

PietB

Citaat van: pahasoft op 02 november 2012, 22:06:48 PM
Niet handig om deze links te vermelden. Verwijs gewoon naar www.pahasoft.nl. Dit links werken waarschijnlijk over een maandje niet meer.
Hoi Paul,
die volledige link werd mij toegestuurd en ik dacht er goed aan te doen deze te plaatsen.
De site hoef ik niet te promoten, die kent iedereen, toch?

grt Piet.

pahasoft

Als iedereen de site kent, dan hoef jij toch ook niet de deeplinks te vermelden? Eind van deze maand stap ik over van xs4all naar ziggo. Ik hoef dan alleen de verwijzing van mijn domeinnaam aan te passen en niemand merkt hier iets van tenzij deze deeplinks worden gebruikt. Die werken niet meer.

Mvg,
Paul.

jakke

Citaat van: bossie op 02 november 2012, 21:23:24 PM
Vandaag is koploper server vrijgegeven ...

Toch bedankt om de aandacht te vestigen op de update van het programma .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

PeterC

@Pieter: bedankt voor de melding dat er een nieuwe versie is!

@Paul: bedankt voor je knap programma (4% reeds onder de knie; maar 96% meer te leren  ;)  )
Groetjes, Peter


pahasoft

De eerstgenoemde links werken dus niet meer. Kijk gewoon altijd via www.pahasoft.nl, dan kan je deze altijd vinden.

Mvg,
Paul.

PietB

Citaat van: pahasoft op 21 november 2012, 13:25:25 PM
De eerstgenoemde links werken dus niet meer. Kijk gewoon altijd via www.pahasoft.nl, dan kan je deze altijd vinden.
Ik heb de links ook aangepast, Paul.

grt Piet.

bellejt


PietB

Citaat van: bellejt op 21 november 2012, 16:10:20 PM
we zijn reeds op 8.0 versie 1.
Dat staat ook op de site vermeld Johnny.
Build 1 maw een kleine aanpassing geweest.

grt Piet.

PietB

Inmiddels zijn we op 8.0 build 2 aangeland.
www.pahasoft.nl
Er zat een bug in, deze is nu gefixed.

grt Piet.

bellejt

en  nu reeds 8.1.4 .Beschikbaar op de site van Paul.

argilla

  Eventuele bugs worden NIET opgelost
   Gebruik hiervan is geheel op eigen risico!
Gebruikersvragen en wensen worden door PaHaSOFT niet meer in behandeling genomen

?? Wat blijft er nog van over dan? support ?
Raar dat je zoiets niet doet toch

PS:   zonder afbreuk te willen doen aan het concept van koploper hoor!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

PietB

Citaat van: argilla op 19 april 2013, 10:48:18 AM
  Eventuele bugs worden NIET opgelost
   Gebruik hiervan is geheel op eigen risico!
Gebruikersvragen en wensen worden door PaHaSOFT niet meer in behandeling genomen

?? Wat blijft er nog van over dan? support ?
Raar dat je zoiets niet doet toch

PS:   zonder afbreuk te willen doen aan het concept van koploper hoor!
Hi Marc,
Ik begrijp je verbazing, maar dat stukje tekst staat al op de site sinds begin vorig jaar.
Sinds die tijd zijn er toch nog bugs opgelost en aanpassingen gedaan.
Ook dat punt van de gebruikersvragen, er is een apart koploper forum waar wel vragen worden behandeld (ook door Paul zelf) dus verstoken van support ben je niet.

Het is goed te vermelden dat het programma eigenlijk af is en als zodanig niet wordt uitgebreid.
Maar het wordt zeker wel onderhouden en op details aangepast.

Het was alleen zo dat Paul zoveel vragen en verzoeken om aanpassingen kreeg dat hij er begin vorig jaar mee gestopt is.
Ik denk dat iedereen die als hobbyist ergens aan begonnen is en dan het er zo druk mee krijgt dat je niets anders meer doet dan vragen(heel veel de zelfde) beantwoorden, dat je dan vanzelf afhaakt.
Wetende dat er een heleboel mensen(oa verbonden aan het koploperforum) zijn die de gebruikers met vragen ondersteunen.
En Paul leest op iederforum waar het woordje koploper gebruikt wordt gewoon mee en als er dingen geschreven worden die pertinent niet waar zijn wil hij soms nog wel eens inbreken ook.

grt Piet.

INFO

Argilla,

Als je de tekst en informatie nu eens niet uit zijn verband rukt en gewoon leest zoals het er staat, dan kan zelfs jij het begrijpen.

Er staat namelijk nog iets boven en daar gaat het stukje tekst over.

CiteerNetwerkversie
Er zijn clubs die de netwerkversie van Koploper gebruiken. Het serverprogramma voor Koploper 8.0 kan hier worden gedownload. Pas op: dit serverprogramma werkt alleen samen met Koploper 8.0. Aandachtspunten zijn:

·         Er is geen handleiding beschikbaar van dit programma

·         Er wordt geen support/ondersteuning verleend op dit programma

·         Eventuele bugs worden NIET opgelost

·         Gebruik hiervan is geheel op eigen risico!


Dat geldt dus niet voor de standalone versie, zoals deze door 99,9% gebruikt wordt.



Alleen de waarheid ligt in het midden.