Prijs van boeken

Gestart door Peter, 02 november 2012, 12:41:08 PM

Peter

Gisteren gezien op Amazon;

Vapeur en Belgique  deel 1 en 2

Prijs:.....250 $ (USA)

Toestand van de boeken "Used" dus gebruikt

Nee, daarjuist gekeken...ze zijn nog niet verkocht :D

Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Tja, van de prijs van sommige boeken val je achterover. Als je bij Abebooks kijkt naar "La locomotive à vapeur" van Chapelon, dan begint het ergens bij $500 tot $900...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

@Peter, het kan nog zotter hoor, een postzegel in Oostenrijk met NOHAB model op van Eivel firma is verkocht aan 49,50 euro , dus niet enkel boeken maar ook de postzegels gaan hun prijs nog goed of moet ik zeggen "te hoge" prijs? :)

Peter

De prijs op zich is niet echt zot hoor.
Het zijn degene die het er aan willen geven die zot ?? zijn.

Vorige week op Ebay (dacht ik) een set M6 rijtuigen van Classix 295 euro (verkocht ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Ik weet het niet. Deels is dat vraag en aanbod. Sommige boeken zijn gezocht, vroeger slecht in beperkte oplage verschenen en diegenen die een exemplaar hebben zin er zuinig op. Dus de enkele exemplaren die op de tweedehandsmarkt komen gaan voor hoge prijzen. Soms moet je een beetje geluk hebben.

Voor boeken die nog redelijk courant nieuw te vinden zijn is het geen excuus natuurlijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Blijkbaar is het oude papier veel waard tegenwoordig. 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 02 november 2012, 13:44:45 PM
De prijs op zich is niet echt zot hoor.
Het zijn degene die het er aan willen geven die zot ?? zijn.

Vorige week op Ebay (dacht ik) een set M6 rijtuigen van Classix 295 euro (verkocht ::)

Die zijn wel heel zot zo te horen !
Groeten Peter ;)

Huugooke

dat is ook het jammerlijk bijverschijnsel aan ebay: vroeger kon je op een sjacher beurs nog eens wat afdingen, tegenwoordig krijg je als antwoord: "weet ge wat die staat op ebay!"
Dat een gegoede verzamelaar een keer veel geld geeft voor iets, betekent nu automatisch dat het ding ook zoveel waard is!
Ik kan er dan ook stilletjes van genieten als er " 0 biedingen" bij staat!