Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Vaarwel bordeaux rijtuigen

Gestart door Kedeng Kedeng, 26 december 2005, 21:50:38 PM

Kedeng Kedeng

Dit staat op de website van de pijl:

NMBS vernieuwt oude treinen
De spoormaatschappij NMBS gaat ouder treinmateriaal in zijn eigen werkplaatsen in Vlaanderen en Walloni? in een nieuw kleedje stoppen. Het algemene renovatieplan was al eerder bekend en werd opgenomen in het investeringsplan van de NMBS. De operatie kost meer dan 520 miljoen euro, gespreid over zes jaar (2006-2012). Binnenin komen er onder meer individuele zetels en bijkomende bagagerekken. Het comfort moet op hetzelfde niveau komen als dat van de nieuwe treinen. Aan de buitenkant wordt het bordeaux vervangen door grijs met steunkleuren. Er komen ook nieuwe ramen.'' Technisch gezien zijn de oude rijtuigen nog heel degelijk en veilig om mee te rijden. Het gaat om 130 dubbeldeksrijtuigen type M5 uit 1986 en 1987, 44 treinen uit 1975 en 130 zogenaamde ,,Breaks''. De werkplaatsen van de NMBS in Mechelen en Cuesmes (Henegouwen) zullen de oudere treinen oplappen. In 2007 begint de modernisering van de bordeaux dubbeldekkers die er na een opknapbeurt als nieuw zullen uitzien. Uit De Standaard.

Vaarwel bordeaux rijtuigen imghttp://yelims.free.fr/Groumph/Triste21.gif/img

Tom

Het is al een tijdje bekend dat de NMBS meer en meer het bordeaux kleurige materieel vervangt of moderniseert. De modernisering van de M4's en de klasieke tweetjes of de buiten dienst stelling van de M2's zijn hiervan een voorbeeld.
Gisteren kondigde men de modernisering van de 130 M5's aan in het nieuws.
Dat men de AM 75 gaat renoveren is nieuw voor mij. het nieuws de de breaks ook op de lijst staan verbaast mij wel.

Lijk ook eens op deze site //http://www.b-rail.be/olel/N/
Tom

diesels

citaat:
Geplaatst door Tom

Het is al een tijdje bekend dat de NMBS meer en meer het bordeaux kleurige materieel vervangt of moderniseert. De modernisering van de M4's en de klasieke tweetjes of de buiten dienst stelling van de M2's zijn hiervan een voorbeeld.
Gisteren kondigde men de modernisering van de 130 M5's aan in het nieuws.
Dat men de AM 75 gaat renoveren is nieuw voor mij. het nieuws de de breaks ook op de lijst staan verbaast mij wel.

Lijk ook eens op deze site //http://www.b-rail.be/olel/N/



Wat pas ?cht een verrassing is, is dat men de goederenwerkplaats van Cuesmes gaat inschakelen voor reviseren van reizigersmaterieel...

groeten Sicco

Bert

De M5rijtuigen de AM75 en de breaks worden wel degelijk allemaal vernieuwd.[;)]