Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Liliput dieselok baureihe 225

Gestart door Peter, 23 oktober 2012, 16:59:42 PM

Peter

De nieuwste Liliput lok, de baureihe 225 is eindelijk op de markt. Volgens de test in de Duitse MIBA is dit een prachtig model geworden, een model dat eindelijk de juiste "snuit" van dit type loks weergeeft, en over perfekte rij-eigenschappen beschikt..
Zeer interessant voor de modelspoorders naar Belgisch voorbeeld is dat deze loks ook zeer dikwijls ingezet werden naar Belgie.
Het Liliput model bestaat zowel in AC als in DC en heeft een digitale stekker en een ruimte voorzien voor de luidspreker. Voorlopig enkel als 225 in de Railion kleur. Aanbevolen prijs (in Duitsland) 159,00 in DC versie
Andere versies volgen nog later.

Een echte aanrader dus.

Met vriendelijke groeten
Peter


Alex

Heb m hier al een aantal dagen thuis staan en ben zeer onder de indruk!

Super rij-eigenschappen en een zeer overtuigende kopvorm. Ook de detaillering is heel prima, met alle handgrepen los aangezet van metaal.
Ik heb wel de handgrepen onder de frontvensters aangepast. deze staat namelijk te ver naar buiten en dat oogt niet mooi.
Je kunt ze voorzichtig van de kap trekken, met een klein boortje het gat doorprikken en ze vervolgens weer iets dieper monteren.

Ook heb ik er dit weekend een ESU V4 loksound decoder ingezet. Helaas is er voor gekozen om de loc voor te bereiden voor een ESU 20mm speaker, terwijl je standaard een 23 mm speaker bij de decoder geleverd krijgt. Je zal dus een losse speaker van 20mm bij moeten kopen.

Voor de inzet in Belgiƫ is deze loc niet inzetbaar. Hij heeft namelijk twee uitlaten op het dak. De 225 locs voor inzet in Belgiƫ (de 225-023 t/m 225-029) hadden deze uitlaten niet, omdat ze anders niet in het Belgische profiel van vrije ruimte zouden passen.

Wie weet komt Liliput nog met de juiste uitvoering. Ik heb het ze reeds gemaild (zowel Liliput als de Nederlandse importeur Hobbytime), maar nog geen reactie van Liliput ontvangen. Ze kunnen de loc echter zeer snel aanpassen. Het enige verschil is namelijk de dakopbouw en deze hebben ze modulair uitgevoerd. Alle dakdelen zijn los op de kap geklikt.

Kortom, zeer mooie loc die technisch goed in elkaar steekt!

Groeten Alex

Peter

#3
Alex, kan je er nog een paar foto's van nplaatsen aub.

PS: 134 euro bij Schmidt
Met vriendelijke groeten
Peter

Alex

Jazeker kan dat.
Heb even een paar plaatjes geschoten









Zoals je ziet een prachtig locje.
Natuurlijk zijn er voor de klinknageltellers wel wat op of aanmerkingen, maar ik vind dit een zeer geslaagd model!

Alex