Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Om baantje

Gestart door conducteur, 20 oktober 2012, 11:21:52 AM

conducteur

Heb een ernstige ziekte opgelopen, het smalspoorvirus, meerbepaald meterspoor. Zou graag iets doen in spoor O, maar voorlopig loop ik een beetje vast bij de verkrijgbaarheid daarvan.
Het is de bedoeling om de modellen die zullen rijden zelf te maken, maar met behulp moderne technieken (lasersnijden, cnc frezen, 3D printen...) en met bestaande motoriseringen.


Het eerste model is al in voorbereiding. Het thema wil ik nog een weekje geheim houden voor het grote publiek. Op een niet nader te noemen tentoonstelling in Mechelen kan ik een tipje van de sluier oplichten.   


Bestaan er nog fabrikanten die in spoor Om doen, voor sporen en onderstellen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

0m... Ik dacht dat er daar fabrikanten van waren in Duitsland (1/45), Frankrijk (1/43.5) en UK (waarschijnlijk een of andere x mm voor y voet soort schaal) en in US nog een andere benaming. Daar gaat het al wringen denk ik.

Bemo heeft zeker 0m naar Zwitsers voorbeeld. Bachman dacht ik heeft US materiaal.

Langs de andere kant, als je de grote middelen gaat inzetten waarom niet zelf ook de aandrijving maken? Veel meer werk is het niet en waarschijnlijk eenvoudiger om het in je model te passen.

Stuur de mannen van het 0 forum eens een mailtje of ga naar hun opendeur dag. Lijkt me het snelste maar of het resultaat gaat hebben is een andere vraag.
Met vakantie voor onbepaalde duur.