Electronische hulp

Gestart door BIEN, 25 december 2005, 10:57:08 AM

BIEN


 Hallo,


IK BEN WEER EEN NIEUWE OP DIT FORUM. Ben sinds een half jaar bezig met een baan te bouwen.(Fleischmann ho)maar ik ken totaal niets van het electronisch gedeelte van de baan.Zijn er mensen uit de omgeving Beerse - Vosselaar die mij wat op weg willen helpen.
 
Dank bij voorbaat

ysbeer


hallo
ligt dat in de buurt van turnhout ?????

wim

n/a

Volgens mij meer in de buurt van Parijs, maar het ligt er natuurlijk aan hoe ver je om je heen kijkt.

Wim.

ysbeer

dag wim

heb je een moppen boek voor de kerst gekregen ,of ben je altijd zo[8)]

zoals je misschien weet zijn nederlanders niet zo onderlegt op aardrijkskundig gebied (ookniet op taalkundig gebied)

verschoning dus[:0][:0]

wim ysbeer


n/a

Maar als je het even niet meer weet 'Google' of hoekel dan.

http://www.turnhout.be/pag.asp?site=1&pagid=812
Je stelde namelijk een vraag waar je met gemak zelf het antwoord op kan vinden, vanachter je beeldscherm, je hoeft er niet eens een atlas voor uit de kast te halen.

Wim.

Jordey



Is dit misschien wat? Het ligt er naast!

Jordey

ysbeer

beste mensen

Juist deze kerstdagen ben ik zeer geroerd door de geweldige steun bij mijn gebrek aan aardrijkskundige kennis van Belgie[8)][8)]

Ik ben zeer geroerd[:I]

alleen de hulp die bien vraagt is enigzins onder gesneeuwd
of heb ik dit ook weer verkeerd begrepen

wim (ysbeer)[:p]

Gerolf

Wel, Bien, Ik woon in Mortsel, mijn schoonfamilie in Oud-Turnhout
(Voor iedereen gaat opzoeken, dat is aan de andere kant van Turnhout dan Vosselaar [;)])
Maar misschien kan je je problemen alvast verduidelijken.
Gaat het over het hanteren van een soldeerbout en zelfbouw?
Gaat het over het gebruik van modules van Fleishmann e.d.?
... ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BIEN

hallo

sorry voor het late antwoord

wat betreft de hulp die ik nodig heb is van allerlei aard.
(hoe aansluiten,welke electronische aansluitingen,welke materialen)
kortom alles.ik heb namelijk geen enkele kennis van electriciteit en
weet daarom niet goed hoe er aan te beginnen[?]zou alles digitaal willen laten rijden

  Eddy

n/a

Eddy,

Begin er dan eens mee om voor je zelf vast te stellen met welk merk digital je dan wil gaan werken, en download en lees dan de handleiding van dat systeem. Lees dat dan eens op het gemak door en zie dat de meeste van deze systemen gemaakt zijn voor mensen zoals jij. Dus de meeste systemen zijn gewoon Plug and Play.

Wim.

pabe

Hi Eddy,
Wat aan de late kant, maar ben door accidentje [B)] een tijd buiten strijd geweest.  Ik woon in Turnhout, ben ooit heel lang geleden afgestuurd in de electronica, en speel nu terug met treintjes. Als herstarter ben ik nog niet 100% terug ingewerkt in de huidige mogelijkheden, maar rij op mijn testovaaltjes toch al digitaal en bouw zelf analoge loks om etc.  Vragen of hulp nodig, laat mij iets weten: pabe@telenet.be
groetjes,  Paul

tonycabus

Als ik jou was, beste, zou ik modelspoormagazine maar beginnen te lezen vanaf nummer 35: Daarin wordt veel van electriciteit en electronica uitgelegd in de serie 'KIS' ofte 'Keep It Simple'.
Zonder ballast of gel.., zodat je het snel snapt.
Vroeger, heel in het begin verschenen er ook reeds artikels maar de auteur daarvan zat op een moment blijkbaar in tijdnood...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)