Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Vernieuwde sprinters

Gestart door ward, 09 oktober 2012, 21:03:01 PM

ward

Vandaag zien passeren in Schaarbeek.. De gemoderniseerde sprinter, samen met een 'oude'.
Ik vermoed dat het om testritten ging, aangezien ze ledig reden.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Steven123

#1
Heb je het over het vernieuwde kleurenschema met geel front of heb ik het mis?
Ik vond de originele kleur persoonlijk mooier, maar misschien moet ik er gewoon nog aan wennen  :P
(ik heb ze dan ook enkel nog maar van op foto gezien en niet in 't echt)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Als ze dan echt een nieuw kleur willen: zo vind ik het niet mooi!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Ik ben ook niet enthousiast, maar dat was ik ook niet met de vernieuwde tweetjes.
Het is een kwestie van wennen, denk ik.

Ik vind het niet zo meteen terug, maar herinner me nog dat iedereen hier negatief deed toen de eerste foto van de nieuwe reeks 18 getoond werd en nu rennen we allemaal naar de winkel om een model...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Jakkes, afschuwelijk.
Geef mij maar de bordeaux stelletjes.
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Het uiterlijk is inderdaad wennen maar ik vind het niet meteen om te zeggen afschuwelijk. wat ik wel een pluspunt vind ( zover ik gelezen en begrepen heb) is dat er een nieuw interieur is, dat is leuker voor de reiziger om in een nieuw interieur te zitten dan in het oude. Ik zou er wel is willen in zitten hoor. De nieuwe sprinter mag er zijn.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

#8
Het was idd deze dat ik bedoelde.. Ook dit nummer van stel..
Het interieur en de kleurstelling zouden redelijk gelijkaardig zijn
met de vernieuwde breaks heb ik horen zeggen..


Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Wel, eerlijk is eerlijk, ik vind deze kleurstelling wel goed staan voor de Duikbrillen.
Bij de tweetjes vond ik het ook meteen goed, aan de Breaks moest ik dan weer wel even wennen.

Nadeel bij deze huisstijl is dat de stellen meteen vuil zijn en dat dat ook direct zal opvallen. Ik veronderstel dat men daar op voorhand niet over nagedacht heeft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Het zal wennen zijn om de sprinters in de nieuwe huisstijl te zien, maar er zullen de komende jaren nog genoeg sprinters in de oude kleuren rondrijden. Getuige de vernieuwing van de breaks ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

factageklerk

het eerste wat in mij opkomt als ik het front van de vernieuwde duikbril zie , dat het mij doet denken aan het hoofd van een legofiguurtje. ;D ;D Wagongroen zou ook wel iets geweest zijn....
 

ward

Vandaag is deze opnieuw Schaarbeek WDT voorbij gereden, helaas had ik geen fototoestel voorbij.
Deze was te zien samen met de niet-gerenoveerde 928.
Wat direct opviel, zoals al eerder werd aangehaald is dat deze direct zeer vuil ziet..
Op de gele voorkant waren al vuile strepen te zien na enkele dagen..
Ik vind persoonlijk dat de vernieuwing in de nieuwe huiskleuren niet slecht is,
al is het even wennen; maar dat had ik met de nieuwe 18 ook..

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--