Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Van Biervliet reeks 23

Gestart door Jurgen, 24 september 2012, 15:13:08 PM

reeves

Mischien een rare vraag maar waarom is bij sommige loks één panto omhoog en bij andere  twee ?
En in tractie alle vier de pantos? En soms maar twee? ( zie foto's vorige berichten)

Groet Tom

knibbelknabbel

Bij JH-loks (met aanzetweerstanden) moest men vroeger bij het optrekken met zware lasten de beide panto's oplaten, omdat er veel stroom getrokken werd op een kleine plaats op de bovenleiding. Het gevaar op doorbranden van de bovenleiding was reëel. Door de beide panto's te gebruiken, werd de stroom verdeeld over een langere afstand...
Rond 25 km/h mocht de tweede panto naar beneden gelaten worden...
Deze regel is nu afgeschaft doordat er geen JH-locs meer zijn...

reeves

Super, weer iets bijgeleerd waarvoor dank  ;)

ems

Bij de Hollandse Buren (beneluxspoor) inmiddels foto's gezien van de gele 2363 (toch vreemd dat de Hollanders vaak de Belgische modellen eerder in huis hebben en fotograferen), maar daarop lijkt het blauw al een stuk beter dan de foto op de site van van biervliet!
Groet, Edwin

doomslu

De foto's staan ook gewoon op de website van Van Biervliet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: ems op 10 oktober 2014, 22:22:28 PM
Bij de Hollandse Buren (beneluxspoor) inmiddels foto's gezien van de gele 2363 (toch vreemd dat de Hollanders vaak de Belgische modellen eerder in huis hebben en fotograferen), maar daarop lijkt het blauw al een stuk beter dan de foto op de site van van biervliet!

Nederlanders zijn altijd sneller Hollanders weet ik niet. ;)
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bollen neus op 11 oktober 2014, 09:16:16 AM

Nederlanders zijn altijd sneller Hollanders weet ik niet. ;)

Ik ken ook lelijke Nederlanders  ;D ;D ;D ;D ;D ( snel(le) wordt hier in het dialect ook gebruikt voor mooi, zoals bv amai die blonde wat een snel ding !  ;D of wat een snelle blonde  ;D)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2014, 09:43:31 AM
Citaat van: bollen neus op 11 oktober 2014, 09:16:16 AM

Nederlanders zijn altijd sneller Hollanders weet ik niet. ;)

Ik ken ook lelijke Nederlanders  ;D ;D ;D ;D ;D ( snel(le) wordt hier in het dialect ook gebruikt voor mooi, zoals bv amai die blonde wat een snel ding !  ;D of wat een snelle blonde  ;D)

Groeten Peter ;)
Waarom zijn het altijd snelle blondes? Het kunnen toch ook snelle brunettes zijn? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

knibbelknabbel

Citaat van: OlivierV op 11 oktober 2014, 12:38:42 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2014, 09:43:31 AM
Citaat van: bollen neus op 11 oktober 2014, 09:16:16 AM

Nederlanders zijn altijd sneller Hollanders weet ik niet. ;)

Ik ken ook lelijke Nederlanders  ;D ;D ;D ;D ;D ( snel(le) wordt hier in het dialect ook gebruikt voor mooi, zoals bv amai die blonde wat een snel ding !  ;D of wat een snelle blonde  ;D)

Groeten Peter ;)
Waarom zijn het altijd snelle blondes? Het kunnen toch ook snelle brunettes zijn? :D

En daarmee zijn we weer over kleur aan het discussieren   ;) :D ;D

itchy

Hallo, weet er iemand of de panto's van de reeks(en) 23/25 van VBV enkel vast geschroefd zijn op de kast of ook nog op een andere manier bevestigd (gelijmd bv.) ?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OlivierV

#25
Citaat van: itchy op 27 november 2016, 12:34:54 PM
Hallo, weet er iemand of de panto's van de reeks(en) 23/25 van VBV enkel vast geschroefd zijn op de kast of ook nog op een andere manier bevestigd (gelijmd bv.) ?
Heb mijn kap er nog niet afgehaald, maar wil in de loop van de namiddag wel eens kijken.

Edit: kap er even afgehaald, panto's zitten mooi met een schroefje vast.
(zie de zwarte schroefjes).

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan