Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Van Biervliet reeks 23

Gestart door Jurgen, 24 september 2012, 15:13:08 PM

Jurgen

Na het halve forum doorzocht te hebben kan ik geen enkel draadje specifiek over dit model terugvinden. Mijn excuses moest het toch al bestaan.

Wat ik wil vertellen is dat er een ongeschilderd handmonster afgebeeld staat in het laatste nummer van LS Models, nummer 15.
Het is nog een model zonder pantografen, maar het ziet er toch al goed uit.

Er begint dus toch schot in de zaak te komen want dit model werd reeds 2 of 3 jaar geleden aangekondigd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ralf Wittkamp

Hello.
Last weekend Van Biervliet had some "days of open doors". Was there a first sample of the SNCB Serie 23 presented? Made anybody pictures and can show them or send them to me?

or:
It was reported here, that a picture of a sample was printed in the new LS Magazine. It is possible to make a scan and send it to me?

or:
Is a picture presented somewhere in the net?

Thank you.


Am letzten Wochenende veranstaltete Van Biervliet "Tage der offenen Tür".  Wurde dort ein erstes Handmuster der SNCB Serie 23 präsentiert? Hat Jemand Bilder gemacht und kann sie hier zeigen oder mir zuschicken?

oder:
Es wurde hier auch berichtet das ein Bild eines Handmusters im neuen LS Magazin gezeigt wird. Kann da ein Scan gemacht werden und mir zugeschickt werden?

oder:
Wird schon irgendwo im Netz ein Bild präsentiert?

Danke.


greetings
Ralf Wittkamp
 

Jurgen

I haven't been to the open doors, so I don't know if there was a model shown in the shop.

I have no knowledge of a picture on the internet.

I cannot scan the picture for you, I don't have a scanner.  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57


Davy

Ben zaterdag langsgeweest en heb de 23 met B logo bestelt. Het model ziet er al goed uit tot nu toe. Heb ook de reeks18 voor het eerst gezien maar 23 gaat toch voor  :)

doomslu

Citaat van: Union Pacific op 01 oktober 2012, 19:48:02 PM
Ben zaterdag langsgeweest en heb de 23 met B logo bestelt. Het model ziet er al goed uit tot nu toe. Heb ook de reeks18 voor het eerst gezien maar 23 gaat toch voor  :)
En hoe ver staan ze eigenlijk mee?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Goed Luc. Net zo als de G2000 weer een schitterend product.  ;D   
En nee ik neem er geen. (Heb geen waslijn op mijn module's. Anders had ik ook een 23er besteld.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Ralf Wittkamp

Hello Patrick.
Thank you for that nice PM.


greetings
Ralf

Citaat van: dgrr57 op 01 oktober 2012, 14:52:48 PM
Raf, you got PM  ;)
 

ems

Op de site van van Biervliet staat nu dat de gele 2363 en blauw 2352 leverbaar zijn; Naar mijn mening heeft de kleur blauw compleet de verkeerde tint; Heeft iemand het model al in huis en wat is zijn mening hierover?
Verder is het een prachtig model!
Groet, Edwin

oebr

Ja, de vorige blauwe  toch.
De gele is voor volgende week.

Ik neem aan dat die hetzelfde blauw delen, en dat is op 't eerste zicht een ietsje te donker.
De schildering is gebaseerd op de officiële kleuren, en die hebben die bakken meestal maar heel even gehad. Waarschijnlijk was de verf die de NMBS gebruikte niet zo goed en trad heel gauw wat verkleuring op.
Bovendien is er dat optisch effect dat verkleinde modellen donkerder laat lijken.

Wat ik in deze recente modelschildering een beetje mis is de wat groenige tint die LS wel in de 27 kon oproepen en die je ook bij de 22/25ers van M/T ziet. Maar ik kan eerlijk gezegd niet meer met zekerheid zeggen of de 23ers wel effectief die tint hadden, hoogstwaarschijnlijk zal deze uitvoering van het blauw in z'n oorspronkelijke versie wel juist zitten en zit M/T verkeerd.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ERVIN

Hier enkele foto's van de " echte " 23ers.  ;)







oebr

bedankt Ervin !

awel voila, die groenige tint zie je in deze foto's goed hé.
Maar dan is de vraag natuurlijk hoe je als producent het beste een model
in de markt zet; in de fabrieksuitvoering of in een kleedje dat al even niet meer
met Dreft werd gewassen...  ;D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Brossel

Citaat van: oebr op 08 oktober 2014, 21:35:52 PM
Ja, de vorige blauwe  toch.
Wat ik in deze recente modelschildering een beetje mis is de wat groenige tint die LS wel in de 27 kon oproepen en die je ook bij de 22/25ers van M/T ziet. Maar ik kan eerlijk gezegd niet meer met zekerheid zeggen of de 23ers wel effectief die tint hadden, hoogstwaarschijnlijk zal deze uitvoering van het blauw in z'n oorspronkelijke versie wel juist zitten en zit M/T verkeerd.

Ook ik heb de 2311 en bijvoorbeeld de 2703 van LSM en ook ik mis bij de 2311 van VBV/LSM de groenzweem die het blauw azuurblauw maakt.
In mijn optiek kan dat niet te maken hebben met verkleuringen bij het grootbedrijf; onder invloed van zon wordt een tint lichter...niet geheel anders van kleur.

In de fotoboeken, waaronder TSP's uitgave over 75 jaar NMBS, staan foto's van begin jaren '80 van toen net azuurblauw gespoten elektrische locomotieven.
Heel duidelijk zichtbaar op die foto's is het blauw met groenzweem die de 2703 dus wel heeft.

Voor mijn persoonlijke gevoel heeft de 2311 niet de kleur die ik associeer met deze loks en daarmee als model helaas niet het WOW gevoel wat ik wel heb bij die 2703.

Zelfde materie speelt overigens ook bij de blauwe 55-ers van B-Models;
De 5515 en 5529 hebben een veel lichtere tint blauw dan de recentere 5510 (ik heb zowel de 5529 als 5510). Misschien waren de eerste inderdaad te licht, maar die hadden wel weer die groenzweem die de 5510 dus niet heeft. Ik ben er dan ook niet overuit welke kleurstelling nu beter is...
De waarheid had mijns inziens in het midden gelegen; een wat donkerder versie van de tint van de 5515 en 5529 met groenzweem...

En nu is het afwachten...welke kleur blauw de volgende modellen eloks en 55-ers gaan krijgen. Misschien weer wat anders???  >:(

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

doomslu


Kleuren zijn zeer moeilijk te beoordelen, want afhankelijk van het licht, maar als ik google op beide locomotiefreeksen (23 en 27) is er volgens mij tot een duidelijk verschil.
De 23 is blauwer dan de 27 die naar groen neigt.

Ik pluk er twee foto's uit vanop het net.


Foto: Maarten Schoubben



Foto: Steven De Haeck
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

knibbelknabbel

Kleur is idd relatief en onderhevig aan het licht (fotograaf/fototoestel)... En dan heb je het feit dat ik elke dag zie; je hebt gewoon ook verschillen in locs onderling... Dat was vooral bij de "klassieke" locs zo (22-23-25-26)