Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

keerlusmodule / digitaal

Gestart door den T, 24 september 2012, 11:18:59 AM

den T

Beste
Op mijn trein baan( DC- digitaal- roco maus) heb ik nu een 2de  keerlus . De eerste beveiligde ik enkel jaren geleden met  de LK 100 van Roco.
heden nog geen problemen mee gehad maar deze was toen vrij duur en werkt , zo lees ik, op een principe korstsluitdedectie. Na veel rondlezen kom ik uit dat een module om op principe van bezetmelding beter is. Uit  het Xtreme keerlus verhaal onthoud ik dat het zelfbouw is en daar ben ik niet sterk in. Bij Conrad kom ik terecht bij enkele andere modellen TAMS BST/KSM2 , LDT KSM-SG-B en LDT KSM-SG-F. Wat het verschil is ,weet ik niet.
Heeft iemand ervaring met een van deze modules?
Zijn ze zonder meer aan te sluiten?
Ik hoop dat ik er uit kom, want ik kan momenteel niet verder met de bouw.
Hartelijke groeten
Julien

eric

De Xtreme keerlus kan je ook gebouwd kopen hoor.

Klaas Zondervan

Citaat van: den T op 24 september 2012, 11:18:59 AM
Bij Conrad kom ik terecht bij enkele andere modellen TAMS BST/KSM2 , LDT KSM-SG-B en LDT KSM-SG-F. Wat het verschil is ,weet ik niet.
Volgens de omschrijving werken deze alledrie op basis van detectie voordat er kortsluiting ontstaat. Wat het verschil is kun je te weten komen door de bijbehorende handleidingen te lezen. Daarin staat hoe je ze moet aansluiten.

Wat de Xtreme keerlusmodule betreft, je kan het beste via mail contact opnemen met Wim Ros, op dit forum bekend als INFO.

INFO

Julien,

Zal ik je eens wat vertellen, de xTreme keerlus is alleen maar kant en klaar verkrijgbaar, je hoeft dus helemaal niets zelf in elkaar te zetten.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

den T

Dag Eric , Klaas en Wim .
Dat is goed nieuws. Dat wordt dan bestellen. Even nog uitzoeken waar ik dat kan doen.
Alvast bedankt.
Julien

PietB

Citaat van: den T op 24 september 2012, 20:10:32 PM
Dat is goed nieuws. Dat wordt dan bestellen. Even nog uitzoeken waar ik dat kan doen.
Klik maar ff op het wereldbolletje bij de naam van INFO(Wim)

grt Pieter.

den T

gelukt en dank u Wim voor de support.
Module besteld, zonder problemen toegezonden gekregen en alles aangesloten en toen bleek er toch nog een kortsluiting te zijn bij het inrijden van de keerlus.
De 2x2 aansluitingen van de voedingspanning had ik niet in spiegelbeeld en dus verkeerd aangesloten.
aansluitingen aangepast en 't euvel was verholpen.
Nu kan ik weer verder sporen en bouwen.
groet
Julien