Rail-Kees 2012

Gestart door Kees-Jan, 24 september 2012, 09:28:54 AM

Kees-Jan

Momenteel zijn de voorbereidingen druk voor het maken van de zgn Andreas kruizen en bijbehorende hekjes voor bij de eerder uitgebrachte Nederlandse overwegplaten.

Nieuw wordt de Belgische uitvoering (waarbij ook de overweg straatdelen nieuw zullen zijn).

Er kan voor een bouwpakket gekozen worden (ongeschilderd) en als gebouwd model..

Onderstaand de eerste proto's:


Overweg Nederland by Rail-Kees, on Flickr


Overweg België by Rail-Kees, on Flickr

Alle delen zullen in de volgende schalen verkrijgbaar zijn: N, H0, 0 en spoor 1.

mvg,

Kees-Jan

Jurgen

Zullen die overweg straatdelen dan ook bruikbaar zijn voor Märklin rails? Of kunnen er makkelijk gaatjes in de straatdelen gemaakt worden?
Het ziet er leuk uit die overwegpalen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kees-Jan

Hallo Jurgen,

Ja die zijn ook in de maak. Alleen het deel tussen de rails zal helaas iets dieper komen te liggen dan de delen buiten de spoorstaven ivm de puntcontacten.

mvg,

Kees-Jan

marc goovaerts

De Belgische variant is bruikbaar voor banen die zich na eind 1966 situeren.
Hoewel ze niet 100 % overeenkomen met het Belgisch Staatsblad en ze sinds ? licht afgeronde hoeken hebben.

Kees-Jan

Als proto te zien:


Belgische overwegen by Overweg, on Flickr

mvg,

kees-jan

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

factageklerk

Dat is verdorie interessant, ga je meerdere belgische versie's maken uit verschillende tijdperken?




















 

Johnnytrein

Ludwig lees reactie 2 nog eens.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ronny-vdv

Kees-Jan,

Jammer dat ik u op de beurs in Mechelen niet gezien heb.
Ik was zeer geïnteresseerd in uw beddingsnijder.
Mvg,

ronny-vdv

mahtoska1

Aan spoor Z gedacht?
of is dit niet mogelijk?

Kees-Jan

Geachte,

Spoor Z kan ook. 3 rail is een probleem waar ik nog niet uit ben omdat het deel tussen de rails eigenlijk lager moet blijven ivm de sleper.

mvg,

Kees-Jan


PietB

Citaat van: Kees-Jan op 19 november 2012, 08:50:08 AM
3 rail is een probleem waar ik nog niet uit ben omdat het deel tussen de rails eigenlijk lager moet blijven ivm de sleper.
Dat kan ik me voorstellen Kees-Jan,
maar is het niet mogelijk om in het midden een messingstripje te bevestigen dat rust op de punt contacten en waar de sleper over heen gaat?
Ik heb dat al eens gezien bij een collega hobbyist die zijn DC-car autos zo K-rails liet kruisen.
Opm. DC-car werkt niet met een rijdraad, zoals Faller Car System, maar met een magneetstrip die behoorlijk krachtig is.
grt Piet.