seinhuizen Neerpelt

Gestart door factageklerk, 23 september 2012, 20:19:47 PM

factageklerk

Een recent youtubefilmpje dat de moeite waard is om te bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=d498z6egmos

dit moet men echt bewaren voor het nageslacht  :'(

marc goovaerts

Niet alleen bewaard. Ook gerestaureerd. Zoals je aan het begin van het filmpje hangen er rondom aan de dakgoot nu netten om de afvallende stukken tegen te houden ! >:(

Jurgen

De gebouwen en het stationsgebouw zijn naar het schijnt geklasseerd, dus ze zouden moeten blijven staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marc goovaerts

Ze zijn inderdaad geklasseerd. Dus blijven ze staan... tot ze bij gebrek aan onderhoud vanzelf instorten.

Havoc

CiteerDus blijven ze staan... tot ze bij gebrek aan onderhoud vanzelf instorten.

Moest het niet waar zijn ik zou er om lachen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

We kennen België hé! het land van de achterpoortjes  :(
De overweg zal te gevaarlijk worden, dus de berm verhoogd worden en geklasseerd of niet... tegen de vlakte.

Maar misschien ben ik na het zien verdwijnen van tientallen erfgoed-gebouwen in de voorbije jaren te negatief ingesteld. Hopelijk wel... en blijft het bestaan! :)

factageklerk

Naar mijn mening zou dit eigenlijk niet moeten overgenomen worden door een EBP post. Deze techniek heeft zijn deugdelijkheid reeds bewezen en werkt nog steeds naar behoren.

Peter

CiteerMaar misschien ben ik na het zien verdwijnen van tientallen erfgoed-gebouwen in de voorbije jaren te negatief ingesteld. Hopelijk wel... en blijft het bestaan!

Geloof dat maar niet. Er is blijkbaar veel te veel geld te verdienen met het afbreken van historisch waardevolle gebouwen en er nieuwbouw op te zetten.
En anders doen ze zoals in Duitsland. Daar is op de gekende Höllentalbahn tussen Freiburg (Brsg) en Neustadt  of tot Seebrugg bijna al het "tafelzilver" (d.w.z stationsgebouwen) verkocht. Enkel het stationsgebouw van Kirchzarten en Neustadt zijn nog van de DB. En als de verkoop niet lukte werd het gewoon afgebroken (bv. Hollsteig) of ze laten het een ruine worden (bv. Hirschsprung)
Met vriendelijke groeten
Peter