Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

HAG zwaar in de problemen

Gestart door Peter, 27 augustus 2012, 14:25:47 PM

Peter

Volgens berichten op verschillende Duitse forums zit de Zwitserse modelspoorfirma HAG zwaar in de problemen. De oorzaak is oa. het bijna niet meer leveren van hun standaard modellen waardoor de getrouwe klanten meer en meer afhaken. Niet iedereen is geinteresseerd in hun loks met reklame beschilderingen (die trouwens ook niet vlot leverbaar zijn)
Indien binnen afzienbare tijd de boeken zouden neerleggen, is dit een zeer spijtige zaak, want HAG is in de eerste plaats gekend  voor hun uitstekende kwaliteit (volledig metaal) en Zwitsers precisie binnenwerk en fantastische rei-eigenschappen.
Helaas heeft al dit ook zijn, niet geringe, prijs.
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Heb zojuist, een paar dagen geleden, gelezen dat HAG is verhuist.

Ik las toch niet dat er problemen waren en heb ook niets gehoord in die zin.

;)Misschien een kwakkel van gefrustreerde duitsers ;D :D :) :P ::)
 

Peter

Janie, je antwoord op een bericht van augustus. Ondertussen is Hag omgevormd tot HAG Modellbahen Gmbh met een kapitaals injektie, en dus feitelijk een nieuwe firma met de naam HAG geworden. Ook de voormalige direkteur, is in dezelfde funktie gebleven, alleen is hij geen eigenaar meer.
Het was dus geen Kwakkel van gefrustreerde Duitsers zoals je zegt
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

#3
Dat van de problemen was eind vorig jaar of in de loop van het begin dit jaar al op een Zwitsers forum.

Nu ja wat is het verschil tussen het oude HAG en het nieuwe HAG, als de nieuwe HAG ook modelspoorlocomotieven gaat maken met de zelfde kwaliteit zie ik geen problemen, zolang ze maar geen chocolade gaan produceren(LOL) :D :D :D

En dat van die gefrusteerde..... was maar om te lachen, daarom had ik er ook  ;D :D ;) :) bij geplaatst.

Lang leve HAG en misschien kunnen we de Zwitsers overhalen om eens een Belgische loc te maken, die we simpel kunnen openen met een vijs en niet de beroerde tandenstoker manier(LOL) ;D :D ;)

 

nmbssncb

Groot nadeel van HAG: ze maken uitsluitend Zwitserse modellen.
Groot voordeel HAG: gedetailleerde, maar vooral zeer robuuste lokomotieven met goedlopende motoren en onderhoudsvriendelijk.

Willy
Willy