Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Problemen met en vragen over het nieuwe forum

Gestart door doomslu, 26 augustus 2012, 12:17:55 PM

PeterC

Een forumfoto: ik heb me jarenlang proberen verbergen op het internet maar waarom?  Ik heb niets te verbergen en kijk er nu niet meer naar.  Zo erg zelf dat we in het nieuws verschenen:



:) :) :)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

en je had het zelf niet gevonden mocht je niet getipt geweest zijn !
Groeten Peter ;)

Pol

Ik heb m'n kop er ondertussen opgezet, maar betwijfel of het forum er mooier door wordt!  ;)
En of anderen dat nu ook doen of niet is gewoon hun zaak ...
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Mattias

Citaat van: Pol op 03 november 2012, 09:45:39 AM
Ik heb m'n kop er ondertussen opgezet, maar betwijfel of het forum er mooier door wordt!  ;)
En of anderen dat nu ook doen of niet is gewoon hun zaak ...

RE4/4² van SBB Cargo is ook reeds verdwenen en een lelijke kop is in de plaats gekomen  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

trouwens bij het raadplegen van onze jarige Geert zijn profiel opgemerkt dat er een stuk taart in zijn profiel te vinden is ! >Een nieuwigheid ?
(Geert mocht je de de verjaardag nog niet bekeken hebben een gelukkige verjaardag !)
Groeten Peter ;)

Havoc

Die koppen zijn het eerste dat ik uitgeschakeld heb bij het nieuwe forum. Sorry, het kan leuk zijn maar het zegt weinig over wat de plaatser mee bezig is. Een foto van een loc of stuk baan zegt mij stukken meer. Anders kan je beter naar facebook gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Citaat van: factageklerk op 26 augustus 2012, 18:58:06 PM
Chapeau dat het forum werkt en er terug is bedankt Admins  :D

Maar ....... ik zie het bos door de bomen niet meer  :-\ er is wat bijgekomen verdwenen. Het is niet echt mijn stijl. Ik zie ook dat  de forumeretitels (reiziger 1é klasse, stationschef,directeur NMBS........) verdwenen zijn en vervangen door engelse benamingen(wat toch wel wat taalvervuiling is) dat is jammer het was leuker als dit bleef ............

Kan er niet aan doen, ik vind het echt geen gezellig forum meer nu...
Ik weet dat fora opbouwen geen simpel werk is...
Maar nu heb ik iets van zoveel onderverdelingen op de hoofdpagina.
dan nog de laatst aangepaste topics onderaan in een snelmenu
de markeer alles als gelezen onderaan (staat volgens mij beter onder de uitloggen knop)

tzal wel aan mij liggen, maar ik kom nu enkel af en toe nog piepen. En meestal niet langer dan een kwartiertje op een week, terwijl ik vroeger gerust de tijd nam.
Greetz

Thommy

doomslu

De structuur is nochtans precies hetzelfde, en de inhoud ook.
Alleen werkt het beter en is het wat makkelijker omdat je in één oogopslag kan zien wat je nog niet eerder gelezen had...
Maar ja, ieder zijn gedacht hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 17 november 2012, 10:26:49 AM
De structuur is nochtans precies hetzelfde, en de inhoud ook.
Alleen werkt het beter en is het wat makkelijker omdat je in één oogopslag kan zien wat je nog niet eerder gelezen had...
Maar ja, ieder zijn gedacht hé.  ;)
Toch een "vaak" gehoorde klacht. Het is echt een kwestie van gewenning. Ik kon in het begin ook mijn weg niet vinden. Ik denk dat bij de meesten het probleem is dat ze niet aanmelden, want dan pas krijg je dat overzicht.
Een klein compromis zou zijn om die lijst onderaan wat langer te maken, als het "druk" is verdwijnt een groot deel nieuwe topics.
Voor de rest ben ik in elk geval content.

doomslu

Als ik op het forum kom, dan klik ik altijd bovenaan "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".
Vind ik het makkelijkst...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 18 november 2012, 10:26:59 AM
Als ik op het forum kom, dan klik ik altijd bovenaan "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".
Vind ik het makkelijkst...

Doe ik ook. Maar het zou ook handig zijn moest je zo'n knopje hebben onderaan ieder onderwerp.
Bij sommige onderwerpen moet je zo ver naar boven scrollen door alle foto's in het topic... Maar verder vind ik het forum nog steeds een grote vooruitgang.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Citaat van: doomslu op 18 november 2012, 10:26:59 AM
Als ik op het forum kom, dan klik ik altijd bovenaan "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".
Vind ik het makkelijkst...

Ik ook en dat is de beste manier voor mij.
Met de regelmaat van de klok mis ik wel de mogelijkheid om te snuisteren in de berichten van enige tijd geleden dan wel gisteren.
Stel ik heb 10 min tijd of ik ben aan het lezen en word weggeroepen.
Dan kan ik niet de knop gebruiken wantd an zijn die berichten weg.
Of ik heb iets gelezen en een week later heb ik de tip nodig, tja waar stond dat ?
Met het vorige forum had men meerdere optie's in het weergeven van berichten uit het verleden.
Als ik het me goed herinner, 1,2 uur een halve dag,  gisteren, een week, en een maand ?
Dat is voor mij wel het grote gemis.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Citaat van: Jurgen op 18 november 2012, 10:33:05 AM
Citaat van: doomslu op 18 november 2012, 10:26:59 AM
Als ik op het forum kom, dan klik ik altijd bovenaan "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek".
Vind ik het makkelijkst...

Doe ik ook. Maar het zou ook handig zijn moest je zo'n knopje hebben onderaan ieder onderwerp.
Bij sommige onderwerpen moet je zo ver naar boven scrollen door alle foto's in het topic... Maar verder vind ik het forum nog steeds een grote vooruitgang.

Jurgen u moet niet naar boven scrollen.
Gebruik de GO BACK van de browser.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Ja, dat klopt, maar dan staat je gelezen bericht nog steeds tussen de ongelezen berichten. Zo zie je het lijstje niet kleiner worden tenzij je natuurlijk nadien nog eens op het knopje van ongelezen berichten klikt.


Jouw probleem om die ene tip terug te vinden is eigenlijk ook niet zo moeilijk op te lossen. De zoekfunctie werkt nu zo snel dat je bijna gevonden hebt voor je begint te zoeken. De nieuwste onderwerpen komen steeds bovenaan in de zoekresultaten te staan, dus gewoon het juiste trefwoord ingeven en je hebt het zo gevonden.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

#194
Jurgen druk dan na de "go back " op "F5" (ververs pagina).

Weet ik jurgen dat de zoekfunctie nu super werkt en dag en nacht verschil is, maar ik kan niet zoeken op datum.
Als ik weet dat ik gisteren iets gezien heb maar de titel niet ken ben ik zoet voor enkele uren om de berichten na te pluizen.
Een zoekmogelijkheid op datum, uren is heel veel bij mij een welgekomen optie.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI