Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Een nieuw projektje

Gestart door Peter, 09 augustus 2012, 12:46:27 PM

Peter

Buiten die Schwarzwaldhof waar ik ook tussendoor aan bezig ben, ben ik ondertussen met een nieuw projektje begonnen. De naam volgt nog wel op een later tijdstip. Ook hier weer heb ik me eerst verzekerd van de medewerking van de eigenaar (eigenlijk eigenaresse, en dan nog advokate) die een model op schaal een prachtig idee vind.
Omdat het gebouw op zich niet bepaald eenvoudig is, en ik toch een goed resultaat zoals het geval is met het station Gengenbach heb ik, in samenspraak met Paul (Paulogic/C-Traccs) besloten de baksteen-platen waar ik naar zocht, door hem te laten maken.
En super zijn ze geworden. Hier alvast een staaltje
De basis is 1 mm MDF, waar het juiste motief en grootte is gelaserd.
Een stuk van het staaltje heb ik met een Humbrol baksteenkleur (zelf nog aangepast) geschildert met het penseel. Daarna, na goed drogen, een lichte wash met Tamiya lichtgrijs. Een volgende stap wordt dan uiteindelijk nog licht drybrushen met een zeer donkere grijs/bruine kleur (op de foto nog niet gebeurd)

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Hoboken%20polder/DSCN0374-2.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1
Dat zien er mooie platen uit, Peter. Knap reli?f, en ook wat onregelmatig, zoals het hoort [8D]
Ik denk dat Paul hier een markt voor heeft [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

#2
Mooi hoor Peter.

mvg,

Kees-Jan

NB gaat iedereen hier voor zichzelf beginnen [:D][:D][:D]?

doomslu

#3
citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Mooi hoor Peter.

mvg,

Kees-Jan

NB gaat iedereen hier voor zichzelf beginnen [:D][:D][:D]?

Paul is al een hele tijd bezig hoor. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

#4
citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Mooi hoor Peter.

mvg,

Kees-Jan

NB gaat iedereen hier voor zichzelf beginnen [:D][:D][:D]?


Zoals Peter hier vertelt gaat het niet zozeer om 'voor zichzelf beginnen', maar om 'voor alle anderen ook' beginnen. Tof !

Kees-Jan

#5
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Mooi hoor Peter.

mvg,

Kees-Jan

NB gaat iedereen hier voor zichzelf beginnen [:D][:D][:D]?


Zoals Peter hier vertelt gaat het niet zozeer om 'voor zichzelf beginnen', maar om 'voor alle anderen ook' beginnen. Tof !



[:D]

Martin Welberg

#6
Mooi stukkie baksteen, ook leverbaar in schaal 0 ?

Paulogic

#7
Yes of course...
mvg,
Paul(ogic)