interieurverlichting passagierwagons

Gestart door sdbhg, 15 december 2005, 14:04:29 PM

sdbhg

veel passagierwagons kunnen van interieurverlichting worden voorzien.
Ik heb hier totaal nog geen ervaring mee en heb daarom hierover enkele vragen :

Hoe zit dat eigenlijk in elkaar ?
Krijgt deze verlichting stroom via de wieltjes en de rails
of krijgt deze verlichting stroom van de lok via de koppelingen ?


(ik rijd digitaal gelijkstroom Fleischmann)

ERVIN

citaat:
Geplaatst door sdbhg

veel passagierwagons kunnen van interieurverlichting worden voorzien.
Ik heb hier totaal nog geen ervaring mee en heb daarom hierover enkele vragen :

Hoe zit dat eigenlijk in elkaar ?
Krijgt deze verlichting stroom via de wieltjes en de rails
of krijgt deze verlichting stroom van de lok via de koppelingen ?


(ik rijd digitaal gelijkstroom Fleischmann)




Ik ben net als U een digitaal rijder en mijn baan word bestuurd door het Fleischmann Twin-Center,die binnenverlichting krijgt zijn stroom via de wielen en de rails,er zijn aan de wielen sleepcontacten bevestigd en die geven de stroom door aan de binnenverlichting,ik heb een paar wagons waar ik dit in heb bevestigd,is heel simpel aan te sluiten en het werkt perfect,geen flikkerende lampjes,en het is heel mooi in het donker!![;)]

Johnnytrein

Maar bij sommige modellen gaat het ook via stroomvoerende koppelingen als de loc er op voorzien is. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

sdbhg

Bedankt voor jouw interessante reactie.

Ik heb een Fleischmann startset met lokboss.

Een bijkomend vraagje aan Ervin : brandt die binnenverlichting dan van zodra je de wagon op de rails zet ?
of gaat die verlichting tegelijk aan/uit met de verlichting van de lok als je deze aanzet ?

Die wagons, waren dat Fleischmann wagons ?

(PS : ik bestudeer alles ahv mijn fleischmann catalogus, over andere merken heb ik nog geen catalogi/gegevens/kennis)

ERVIN

citaat:
Geplaatst door sdbhg

Bedankt voor jouw interessante reactie.

Ik heb een Fleischmann startset met lokboss.

Een bijkomend vraagje aan Ervin : brandt die binnenverlichting dan van zodra je de wagon op de rails zet ?
of gaat die verlichting tegelijk aan/uit met de verlichting van de lok als je deze aanzet ?

Die wagons, waren dat Fleischmann wagons ?

(PS : ik bestudeer alles ahv mijn fleischmann catalogus, over andere merken heb ik nog geen catalogi/gegevens/kennis)



Hoi,als je je Lokboss aanzet,dan gaat ook je verlichting branden in je wagons,dus dit gaat niet samen met je loc.
Wat betreft die wagons,ja dat waren Fleischmann wagons,kijk maar eens in je Fleischmann catalogus van 2004/2005,blz.114 en 115,die dubbeldekkers,ik heb er daar 6 van,en ik heb,toen ik de verlichting monteerde,er meteen ook wat preiser-figuurtjes in gezet.
Dit geeft in het donker een h??l mooi effect.[;)]