wegmarkering

Gestart door vandomm, 22 juli 2012, 16:18:57 PM

vandomm

Sta op het punt om te starten met de wegmarkeringen . Hiervoor heb ik al  veel onderzoek naar gedaan ,  maar je kunt wel volop voorbeelden van de lijnen vinden maar geen of weinig konkrete afmetingen van bv. de autoweg , zebra's , rotondes enz .

Mijn vraag is dan ook : kan iemand me zeggen waar ik deze afmetingen kan vinden .

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw bericht .


Cees .

Gerolf

Naar Nederlands voorbeeld, vermoed ik?
Ik zou denken bij de wetgever, of het ministerie van Verkeer, of misschien bij een bedrijf dat de wegmarkering verft, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Gewoon een vouw- of lintmeter meenemen en zelf eens meten, de vraag is natuurlijk of alle markeringen en borden consequent reglementair zijn en of er hier en daar niet van af geweken wordt ?

Groeten Peter[;)]

ysbeer

Als je strepen vlakken en pijlen op schaal namaak is dat geen gezicht,veel te groot.
Als je de weg of straat en beetje opmeet en je verklein dan ongevver in verhouding de strepen/pijlen en weet ik wat nog meer dan gat het prima

Eenvoudig de ware 1:1 maten door 87 delen is niet de oplossing.


wim

marc goovaerts

Cees,
Heb je er Belgische of Nederlandse nodig ?
En welk tijdperk ?

Kees-Jan

Gewoon meten zoals geschreven en ook de rest van de weg meten voor zover het gaat(pas op voor het verkeer).

Alles verschalen en dan printen op een vel papier. Goed schilders tape er overheen plakken zodat je de lijntjes op het papier nog ziet en dan het plakband uitsnijden. Plakband van het papier halen en op je weg plakken en schilderen.

Succes.

Wel alles verschalen dus want anders krijg je dit soort zaken:

vandomm

Beste lieden,

Dank voor jullie  antwoord .
DE baan is Hollands - Belgisch ( woon in Essen aan de grens )
tijdvak IV - V .

Alles al uitgepluisd  , van de overheid zijn wel hele dikke boeken over de aanleg van wegen , aanbestedingen en te gebruiken  materialen maar nergens de exacte maten .Van de bedrijven wel de voorbeelden maar geen maten .

het is natuurlijk wel zo dat ik ,als modelbouwer niet zelf de maten zomaar uit kan maken , het moet er wel natuurlijk zo ver mogelijk
bij de realiteit zijn .
Cees .

marc goovaerts

Voor Belgi? tenminste zijn de maten ?n modellen in het Belgisch Staatsblad verschenen.

Interesant om weten is dat tot eind jaren zestig de pijlen gebogen ipv hoekig waren en dat bv zebrapaden geel ipv wit waren (net zoals de stopstrepen).

kasteel


vandomm

@ kasteel;

Precies wat ik zocht , heel veel dank .
vriendelijke groeten,
Cees .