rare overweg

Gestart door Dirky, 06 juli 2012, 23:54:27 PM

Dirky

Was net aan het zoeken naar overwegsignalisatie voor het draadje van Marc. Kwam weer de kaart tegen waarbij ik me de vraag stel:

Is dat een beweegbaar perron aan het rolbareel?

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/971_001.jpg/IMG

kaart via Delcampe gedownloaded

marc goovaerts

Heel vreemd. In ieder geval staat het los van de rest van het perron.
Maar een draaibrug moet afgeronde zijden hebben. Wat met dit perspectief niet helemaal duidelijk is
Dan blijft ook op-en-neer mogelijk, hoewel...

Vermits het king-size schipperswiel ernaast... klein ideetje: misschien een op-en-neer beweegbare of draaibare laad/loskade, ten dienste van de achtergelegen fabriek ?
Het zou stof zijn voor zelfbouwers voor een origineel functioneel nieuw element op hun baan !

Misschien woont er iemand van het TTM-forum in de buurt en kan die het eens in de plaatselijke bejaardenhuizen gaan vragen.

tunnelmotor2000

Volgens mij is dit gewoon een rolbareel aan een voetgangers/fietsers overweg.
 

Havoc

Het gaat niet over de rolbareel, maar dat stuk "perron" ervoor. Kijk maar eens naar de weg over de sporen die onder het perron verdwijnt. En het perron lijkt op een staalconstructie (ik zie precies rivetten langs de rechterkant). En dan is er die rare lijn over het perron langs links van de bareel. Het wiel van de rolbareel is ook maar half zichtbaar boven het perron uit.

Het ziet eruit alsof dat stuk perron aan de bareel onder het perron langs links rolt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Volgens mij is de rolbareel zelf bevestigd aan dat stukje perron, en schuift het geheel onder het perron links ervan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

heb de vraag al gesteld aan een maat uit Ruien. Hij kent wellicht nog enkele oudjes...
Iets van terugvinden zullen we zeker niet. Behalve enkele 10-tallen meter betonafsluitingen zie je er nog weinig van


guy holbrecht

Ik heb deze foto deze avond al meerdere malen bekeken en het enige dat ik er bij kan bedenken is dat de rolbareel vast zit aan het metalen gedeelte ter hoogte van de gekasseide overweg. De rolbareel en het gedeelte waaraan hij vast zit moet dan wel onder het daaropvolgende perron geschoven kunnen worden. Geen enkele wagen kan immers deze overweg passeren zonder vast te komen zitten tussen de hoge boorden. Met andere woorden, een verlenging van het perron over de overweg. Andere gissingen?

Groeten,
Guy