Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Baan in niet verwarmde ruimte

Gestart door Flanders_JS, 05 juli 2012, 22:43:44 PM

Flanders_JS

bijvoorbeel in de garage.

Probleem is uiteraard de temperatuursverschillen. Maar hoet zit dat in die clublokalen. Die zijn toch niet continu verwarmd in de winter.

Neem nu de treinwagons waar de Amsac in zit, daar moet het in de winter toch vriezen?

Waarop dient gelet te worden?
 

Metpetergaathetbeter

In de AMSAC is het ene rijtuig(met de modelbaan) verwarmd (vraag mij geen temperaturen)om zodoende de grootste koude en vochtigheid buiten te houden, dit schijnt voldoende te zijn ! Daar onze wagons vaak extreme temperatuurverschillen in de verschillende seizoenen te verwerken krijgen kunnen wij dat wel zien aan de rails (uitzetten en krimpen), maar al bij al valt dit nog mee !

Groeten Peter[;)]

conducteur

Wij zitten met de treinclub 'de dwarsliggers' in een deel van de hangar van een van de leden die kranen verhuurt. In de winter wordt de hangar opgewarmd, maar de treinclub enkel op vrijdagavond. De treinclub is gescheiden van de rest met een houten wand.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

Met MSC Pacific zitten we in een oud schoolgebouw.
We hebben nu 2 grote ruimtes en 1 kleinere ter beschikking.
Alle 3 de ruimtes worden in de winter met (een nieuw geinstalleerde) CV verwarmd (warm gehouden) tot 8 a 10 graden. Tijdens de clubavond of als er iemand aanwezig is, wordt dit opgetrokken tot kamertemperatuur.
Sinds anderhalf jaar zijn we bezig geweest met het restaureren van onze stoffige zolder. Die is nu volledig geisoleerd met glaswol, afgedekt met plastic-folie en daartegen nog eens cementvezelplaten en een couchke verf. Ook werden de vensters vernieuwd door dubbel glas. Ook een nieuwe laag chape over de bestaande betonlaag. Heden zijn we bezig met de plaatsing van de CV op de zolder, waardoor dit ook op temperatuur gehouden kan blijven. Door te isoleren alleen al, is het bijna niet nodig om extra bij te stoken op zolder.

Problemen met grote temperatuursschommelingen hebben wij dus niet... [:)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder