Overstappen op H0 of H0e?

Gestart door Frank_N, 04 juli 2012, 20:33:48 PM

Michiel

Hoi Frank,

zoals Johan zegt, het is niet of-of. Je kan het er gewoon naast doen als een leuk zij-projectje.

Wat denk ja bijvoorbeeld van het idee om een segment voor de forumbaan te maken, met een doorgaand H0 spoor (waar het materieel van "de anderen" langs komt rijden), en met een HOe of H0m aansluiting? Lijkt mij alvast een uitdaging en een stimulans om er iets echt waauw van te maken zonder dat je je eigen lange-termijn project moet opgeven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

Ja een zijspoor ui reuzenland.
N en HO te samen ??????????
wim

Michiel

Wie heeft het over N? [8)] En ik shrijf toch niet dat je de H0 en H0m/e fysisch aan elkaar moet verbinden. Een aansluiting met overstap is toch ook goed? [;)] (met overstap: zie titel draadje) [:o)]

Maar men deed het al voor, met de minibaantjeswedstrijd 2010: verschillende schalen combineren om diepte te suggereren. Dus, H0 en N samen kan! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

Nogmaals allen: Hartelijk dank voor de leuke reacties!
De tips (vooral die van Johan) heb ik ter harte genomen.
Mijn treinen verkopen? Gaan we dus niet doen.
"iets" anders dan in een andere schaal erbij maken?
Kan ik denk beter die energie steken in mijn "oude" ontwerp.

Een module maken welke bruikbaar is voor een of andere club lijkt me nu wel wat, waarbij er niets mis mee is in de N schaal te blijven.
(met dank aan het idee van Michiel)

"Off-topic-mode On"

At Wim & Michiel: Er zijn wel degelijk modelspoorders die verschillende schalen door elkaar gebruiken om de diepte werking te vergroten. Een en ander daarover is ook te vinden in oude modelbaan boekjes.  Dus het idee is niet nieuw.

Kijk bv maar eens naar het draadje van Peter http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=11798&whichpage=19
Waarin je versterkte diepte werking kan zien door de naar achter geplaatse steeds kleiner boompjes.

"Off-topic-mode Off"
Groet van Frank

Havoc

citaat:
"iets" anders dan in een andere schaal erbij maken?
Kan ik denk beter die energie steken in mijn "oude" ontwerp.


Weet ik nog niet. "Verandering van spijs doet eten" zegt het spreekwoord. Een tweede schaal/onderwerp/baan erbij kan een uitlaat zijn voor andere behoeften. Zelfbouw en fictie bij het ene, gekocht en realiteit bij het andere. Smalspoor vs normaalspoor, N vs LGB, nederlandse polder vs tandrad, epoch I vs VI, europees vs afrika...

citaat:
Er zijn wel degelijk modelspoorders die verschillende schalen door elkaar gebruiken om de diepte werking te vergroten.


Eerlijk gezegd, ik vind dat dit veel beter werkt op foto dan in het echt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

""Verandering van spijs doet eten""
Dat is precies wat ik bedoel, Johan.
Zal het verder proberen uit te leggen:
"achter de heuvels....."
En dan in de zin van: "goh....kijk er eens anders tegenaan".
Op wat andere forums zie ik dan dingen gefabriekt worden waarbij ik me afvraag: tjeetje??!! Het ziet er fantasties uit, maar er staat niet bij hoeveel tijd erin gestoken word. Scratch building in N!
Het roept wel ideeen op. Sommige spinsels zijn kinderlijk eenvoudig, punt is hoe kom je er in hemelsnaam op?

Ik bedoelbv.: ik kocht te Houten op een beurs dure schuim-arcade muren van Noch(wel heel mooi, maar past niet helemaal precies op de plek waar het moest komen). Veel later zag ik het NL N-spoor forum iemand die die dingen zelf maakte met gips of zoiets. Op zoeen moment voel je je toch wat verloren[B)]
Waarom kom ik dan zelf niet op dat idee???[:(!]

"Off-topic-mode-On"
Ik herinner me het Engelse Pendon Museum. Dat zit nog altijd in het geheugen gegrift. In 1 ruimte met de op een na oudste layout had men de schaaltruuk toegepast, op een voortreffelijke manier. Aangevuld door aangepaste verlichting (welke niet zichtbaar was).Maar zoals u aangeeft heeft de positie van de kijker (of camera) grote invloed op het diepte-effect.
"Off-topic-mode-Off"
Groet van Frank