Hamo assen voor M

Gestart door LordTD, 30 juni 2012, 18:30:15 PM

LordTD

Ik zit met een nogal bizar probleem bij het omzetten van de set Tijdperk III wagentjes met nummer 47888 naar gelijkstroom. M?rklin vermeld hier de volgende Hamo nummers: 2 x 700600 (volle wielen, stompe uiteinden), 4 x 700630 (spaakwielen, spitse uiteinden) en 2 x 700580 (volle wielen, spitse uiteinden).
De wisselstroomassen zijn echter allemaal verschillende in plaats van 3 soorten. Er is een bollenwagen met volle wielen en spitse uiteinden, een bakwagen met spaakwielen met spitse uiteinden, een balastwagen met volle wielen met stompe uiteinden en een gesloten wagen met spaakwielen met stompe uiteinden.

Heeft iemand een idee waarom M?rklin deze Hamo nummers gebruikt heeft? Hoe zat het overigens met de wielen op het grote voorbeeld?
 

LordTD

Iemand die toevallig de meest recente M?rklin cataloog heeft en de pagina met de gelijkstroomassen wil inscannen?
 

Jurgen

De set staat enkel in de catalogus van 2000/2001. Ik denk niet dat je wijzer gaat worden met de recentste catalogus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LordTD

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De set staat enkel in de catalogus van 2000/2001. Ik denk niet dat je wijzer gaat worden met de recentste catalogus.


Ik zoek niet de pagina van de set in de catalogus, maar het meest recente overzicht van gelijkstroomassen.
 

Jurgen

Vreemd genoeg kan ik geen speciale pagina vinden met de artikelnummers van de ge?soleerde wielstellen.

Ze staan wel telkens vermeld bij de artikels zelf, maar een aparte pagina is er niet.

Ik ben dan maar eens gaan kijken in de catalogus van 2000/2001 waar de set zelf in staat. Hierbij staan enkel de nummers 70 0580 en 70 0630 vermeld.

Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar verder dan dit kan ik je ook niet helpen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

2006-2007 (in het Frans, maar het zijn toch maar allee cijfers [;)])





Nu hopen dat dit helpt [?]