Type 29 - Stelplaats Merelbeke

Gestart door nmbssncb, 30 juni 2012, 12:24:17 PM

nmbssncb

Welke bedrijfsnummers van type 29 hadden als stelplaats Merelbeke?

Willy
Willy

dieselfreak

Dat waren o.a. de 29.104 (vanaf 1959), de 29.107 (vanaf 1961), de 29.128 (vanaf 1962), de 29.185 (vanaf 1959), de 29.193 (vanaf 1958), de 29.213 (vanaf 1958), de 29.221 (vanaf 1958) en de 29.233(vanaf 1959). Er zijn er wellicht nog meer maar deze locs hebben allemaal minstens enkele jaren dienst gedaan in Merelbeke, keuze genoeg dus.
MC

dgrr57

nmbssncb

Mark & Patrick,

Bedankt.
Bestelling voor Olaerts type 29 geplaatst (FKR).

Willy
Willy

nmbssncb

Ik heb gisteren mijn 29.107 ontvangen...
Wat was de maximumn snelheid van dit type?
Mijn zoektocht op het WWW heeft (nog) geen resultaat opgeleverd...

Willy
Willy

Michiel

De maximale snelheid van het type 29 zou 96km/u zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbssncb

Ik heb nog maar 1 foto gemaakt (i.v.m. een vraag aan Guido Olaerts:

De vraag laat ik in het midden tot zij beantwoord is...

Ik heb de 3-rail versie (AC), Full sound en rookgenerator.
De decoder is een ESU LokSound V4.0 (wordt ook uitgelezen als M4/mfx decoder).

De sleper zit onder de locomotief zelf en niet onder de tender.
Detaillering is uitstekend.
De locomotief is redelijk robuust gezien de detaillering.
Het gewicht is 403 gram.
Warmwitte LEDs geven uitstekend licht (kan beter iets gedimd worden, naar mijn smaak).
Het geluid is uitstekend en heeft een zeer goed volume.
De "proportioneel" gemeten maximum snelheid was bijna 65 km/h terwijl de instelling voor de maximale snelheid op maximum staat (255)!
Het rijgedrag is uitstekend. De startsnelheid is zeer laag en constant.

Ik heb de Jubileumset gekocht en dus heb ik ook 4 L-rijtuigen. Zeer goed gedetailleerd maar nog fragiel.

Ik moest en zou deze locomotief kopen omwille van nostalgische overwegingen (had ik maar een 2de andere uitvoering besteld!).

Zal in de nabije toekomst foto's plaatsen. Even geduld a.u.b.

Willy
Willy

Olivier77

Beste Willy,

Hoe heb jij de schaalsnelheid gemeten ?
Deze lok zou toch op schaal zeker 100 km moeten kunnen rijden.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

nmbssncb

De schaalsnelheid heb ik gemeten met het Märklin meetrijtuig 49960. Ik moet aannemen dat de snelheidsmeting van het meetrijtuig min of meer correct is. Ik heb het de correctheid van het meetrijtuig nooit gecontroleerd of gecalibreerd (als dat mogelijk zou zijn) met een andere meetinstelling.
Ik kan wel eens als alternatief (en ter controle van de 49960) mijn SMT "Rollerprüfstand" installeren met de SMT snelheidsmeting (maar dat heb ik tot op heden nog niet gedaan...).

Willy
Willy