Pendelautomaat Viessmann 5214

Gestart door lilitrein, 28 juni 2012, 01:11:57 AM

lilitrein

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met deze pendelautomaat?
Ik wil het volgende;  

We rijden analoog.
Starten met een trein vanaf een tweesporig station.
Via een wissel en een enkelsporige baan naar boven waar ook weer twee sporen zijn.

Ik wil met 3 treinen rijden.

Is dit met deze automaat mogelijk?

Groeten  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

Klaas Zondervan

heb je de handleiding al bekeken?
http://www.viessmann-modell.com/shop/media/pdf/german/5214_98663_03_DE-EN_web.pdf
Daarin wordt steeds over maar 1 trein gesproken.
Wat jij wil kan dus niet zonder meer. Misschien met wat toevoegingen, zoals spooromschakeling aan de eindpunten.

Huugooke

Als uw eerste trein is aangekomen schakelt die via een contact (microswitch, reedcontact...) een relais dat de wissel verzet en de spanning naar die kant overzet. Viessmann denkt nu dat hij met dezelfde trein bezig is en laat die in de andere richting rijden. Daar plaats je dezelfde schakeling: zo kan je drie stellen laten rijden.

Huugooke

Ik wil nog verduidelijken dat deze onderdelen NIET in het pakket van Viessmann zitten uiteraard. Je zal zelf wat moeten verzinnen over het hoe en wat en waarmee. Maar zoals hierboven beschreven moet het theoretisch werken.

Frank_N

Hoi Bert,

Vogens mij kan het met deze Tams wel, Conrad Bestnr. -244045
Groet van Frank

Huugooke

link naar TAMS:
http://www.tams-online.de/htmls/produkte/pzs2/produkte_pzs2.html

Die heb ik in gebruik, wat ik hierboven beschreef is er ingebouwd. Wel niet zo'n mooi kastje als bij die andere, en men spreekt van twee treinen.[:D]

Trouwens de moeite om eens rond te neuzen bij TAMS (voor wie het nog niet kent). Die nieuwe functiedecoder is knap!

lilitrein

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Als uw eerste trein is aangekomen schakelt die via een contact (microswitch, reedcontact...) een relais dat de wissel verzet en de spanning naar die kant overzet. Viessmann denkt nu dat hij met dezelfde trein bezig is en laat die in de andere richting rijden. Daar plaats je dezelfde schakeling: zo kan je drie stellen laten rijden.

Hoi Huugooke,
Ik ga dit eens uitproberen.
Bedankt voor het meedenken.
Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

lilitrein

citaat:
Geplaatst door Frank_N

Hoi Bert,

Vogens mij kan het met deze Tams wel, Conrad Bestnr. -244045


Hoi Frank,
Ga eerst dat van Huugooke uitproberen en als dat niet wil lukken
schakel ik over op Tams.
Bedankt voor de informatie.

Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.