MSM 44

Gestart door maxim, 12 december 2005, 13:50:05 PM

glamo

GEROLF;

nog steeds geen MSM ontvangen, ben in blijde verwachting.

KURT

ps: jij hebt al kunnnen lezen, ik nog niet.
in de winkel ligt hij al 6 dagen??????

doomslu

citaat:
Geplaatst door glamo

in de winkel ligt hij al 6 dagen??????

[?][?] Ik denk dat hij daar al langer ligt.
We zijn trouwens al de dagen aan 't aftellen tot het nummer 45 ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Kurt, Ik heb hem op 15/12 al in de krantenwinkel zien liggen. Ik zou - als je dat nog niet gedaan hebt - toch eens een mailtje sturen naar MSM als ik U was ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

vandaag MSM 44 ontvangen.
GEROLF,prachtige artikel over etsen,ik ga de nodige inkopen doen en het ook proberen want het is iets dat me enorm boeit.

KURT

Jurgen

Nr 44??? In welke uithoek van Belgi? woon jij dan?
Binnen dit en een week ontvang ik (samen met vele anderen) nr 45 al. Is dat normaal dat je MSM zo laat ontvangt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

Er zijn wat administratieve probleempjes geweest ivm de abonnementen, maar dat is nu weer OK. Een of andere computerfile was ziekjes, denk ik[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ricky56

Om plans te maken, ik gebruik wel een "Normographe" (ik weet niet dit woord in nederlands) van M?rklin voor K-Spoor en ook een andere voor Fleishmann Profi-Gleis (alleen voor wissels). Voor curves, ik gebruik een kompas. Ik werk ook met mijn computer. Dan gebruik ik een speciaal programma : Raily 4. Dit programma heeft alle sporen in databanks (ook Atlas, Shinohara, Lego, etc...) Dan ik print de plan op A4 tekening papier en werk ik de kleuren met viltstiften (Stabilo). Dan heb ik een mooie plan als voor Vincou of Sart-Lez-Spa. Voor Remicourt gebruikt ik de normographe en de kompas op Daler & Rowney tekening papier.

Voor kleuren, ik gebruik ook wel acrylverf van Vallejo (Model Air) op Daler & Rowney of Canson tekening papieren.

Vriendschappelijk,

citaat:
Geplaatst door Pascal Michiels

Hallo ricky56,

Bedankt voor de hulp. Uw nederlands is nog zo slecht niet. Vous essayez et c'est le plus important [;)]
Ik ben van plan een stukje Albertkanaal (regio Schoten, Deurne) te verwezelijken. Het kanaal ga ik slechts gedeeltelijk weergeven, zodat de breedte van de modules beperkt blijft. Waarschijnlijk periode IV en/of V. Volgend weekend ga ik wat foto's nemen. Voor de kenners het gedeelte tussen 'Brug van den Azijn' en de brug van het Sportpaleis. (Niet zo ver van Mobov denk ik?)

Ik ben nog aan het zoeken naar een tekenpaket om het plan te maken.
Ik dacht aan Visio. Ik heb reeds voor LGB templates gevonden. Indien er iemand is die rail templates heeft van Fleischmann of Peco (HO), laat het me weten (dan moet ik ze niet zelf maken [:)]).

Misschien een mogelijk onderwerp voor MSM - een overzicht van wat er op de markt is met voor en nadelen?

eric.vh

Hallo,

Een " normographe" waar Ricky van spreekt is een sjabloon.[;)]
Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V