Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Spoorwegjournaal

Gestart door doomslu, 11 juni 2012, 22:00:49 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Het ziet er een interessant nummer uit precies.
Hopelijk zit het vrijdag ook in de bus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Vrijdag zat'm er niet in, hopelijk komt de postbode morgen iets vroeger langs dan normaal. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

Alweer een leuk nummer, met veel informatie, zoals we gewoon zijn van Spoorweg Journaal. (gelukkig maar)
Iets dat mij interesseert is het artikel over de M4-rijtuigen van de NMBS, hopelijk komen er nog meer zo'n reportage's in de komende SJ's, net zoals de reportages van de "Goederenwagonkroniek". Absoluut top voor mij, want zo komen we ook daarover wat meer te weten, en weten we duidelijk alle onderlinge verschillen enzo. En volgens mij is er daarvoor nog aanbod voldoende, zoals rijtuigen, I6-I10-I4-I5-M5-MU, ...
 

Jurgen

Moest er zo'n reeks komen, dan zou ik daar serieus naar uitkijken.
Ook van de verdwenen rijtuigen (voor mij vooral de M2 [:D]) mogen er zo'n artikels komen. In die artikels kan er dan een overzicht gegeven worden waar er zich nog zo'n rijtuigen bevinden met eventueel een foto.

Wat de M2-rijtuigen betreft, bij station Racour staan nu 2 M2-stuurstandrijtuigen voor dieseltractie die momenteel hun originele groene kleurtje terugkrijgen. Foto's hiervan zijn te vinden op Facebook. E?n rijtuig is bijna klaar, het andere staat nog te wachten.
Een ander rijtuig is het rijtuig dat op de Pier in Blankenberge gestaan heeft en ik heb nog ergens een foto van een ander rijtuig langs een RaVeL-fietspad (Weet niet meteen meer welk).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ook van de verdwenen rijtuigen (voor mij vooral de M2 [:D]) mogen er zo'n artikels komen.


Artikels over de M2 zijn reeds verschenen in SJ 51 (1991) en 85 (1994).
Na een vriendelijke p.m., wil de scanner zich misschien wel opwarmen ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bert Ossevoort

Heb het tijdschrift sinds gisteren ,toen gekocht ook binnen en het artikel van de M4 ook gezien,
alleen jammer dat ze al beginnen met het oudste regulier nu ingezette reizigersmaterieel,volgens mij rijdt het I6 materieel ook nog regulier rond en is wel ouder ,
zo staat er ook op blz 51 een M4 met speciale schildering???
Rijtuig heeft nog gewoon de aanduiding "roken",  op het rijtuig zitten,jammer dat een eenvoudige nederlander er zo al twee foutjes uit haald ?!
Bert.