Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

sammenstelling bolle neuzen

Gestart door stevend, 09 juni 2012, 15:46:43 PM

stevend

Naar aanleiding van het vorig draadje opgestart door Bingo en m'n intresse in bolle neuzen, had ik graag info van enkele sammenstellingen van deze loc's
gekregen.
De samenstelling liefst met dubbeltractie. Als voorbeeld kan de eerste int. naar Parijs dienen gesleept met 2 204's.
liefst nog CFL 1600 met type 204 NMBS.
Tijdperk 3b-c dus.
Suggesties zijn welkom.

Mvg Steven

Binco

Eric (Bollen Neus), men roept u [;)]

Zelf eentje gevonden op het web:
Een TEE

Foto van Stefanic - Stefan Nicola?

PS. Het is Binco niet Bingo [:D][;)]

[:)][;)]

chef garde


stevend

Hoi Binco,
M'n excuses voor het foutief spellen van je gebruikersnaam.

Prachtige foto trouwens. Wat me opvalt is hier de dubbele lichten met het oude nr. aanduiding.
Weet er iemand waneer deze loc's dubbele lichten kregen?

CFL mag uiteraart ook , maar dan op Belgische bodem graag.
Ik zelf kan nog deze aanvullen: http://www.treinfoto2000.be/Locomotieven/Nohab/Nohab.htm


stevend

Weet er iemand welke rijtuigen daar aanhangen?



Hiervoor heb ik even de foto van D LOC gebruikt.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door stevend

Hoi Binco,
Wat me opvalt is hier de dubbele lichten met het oude nr. aanduiding.
Weet er iemand waneer deze loc's dubbele lichten kregen?




De nieuwe nummering trad in voege vanaf 01/01/1970, samen met de nieuwe schildering, genaamd "1970".
De 204.001 ging als eerste binnen (10/70), na een aanrijding, maar behield nog enkele weken haar oude nummer, daarna werd ze de 5401.
De loks ging binnen in de c.w.'s en kregen hun nieuw nummer en ook hun dubbele lichten.
Slechts enkele bolle neuzen kregen deze schildering, blijkbaar : 5209 (1977), 5302 (1974), 5305 (1974), 5311 (1976), 5312 (1976), 5315 (1974), 5401 (1970) en 5404 (1975).
De anderen behielden hun mooie "coloradokever"-schildering, (enkele of dubbele lijn) op de neus onderbroken door het nummer.
Sommige hebben dus wel lang rondgereden met vier cijfers en enkele koplampen, maar niet omgekeerd.

De getoonde foto is de 204.004, alias 5404, door T.S.P. in 1988 teruggebracht tot de oorspronelijke schildering, echter met behoud van de dubbele koplampen en de derde witte koplamp. Ook met witomrande buffers, er is een woord voor in het Duits, maar dat ontsnapt me nu even ... [:I]
Een fantasietje dus. [:0]

citaat:
Geplaatst door stevend

Weet er iemand welke rijtuigen daar aanhangen?


De eerste 2 zijn C.I.W.L.-(slaap)rijtuigen, daarachter I2 [?]

Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : foutje verbeterd ! [:o)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

stevend

hoi Eric

Weet je ook welk type C.I.W.L rijtuigen ?

Dat ziet er me wel een toffe sleep om na te maken.
Ik vermoed dat dit geen korte zal zijn. Maar misschien
een verkorte versie ervan.

Alvast bedankt voor de info

rixke rail

Ik ben spijtig genoeg geen specialist in C.I.W.L.-materieel, Steven. [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

darick69

ikzelf heb hier een ROCO loc  5408  enkele koplampen met de nummering na 1970 en originele schildering.

de enige door mij ooit geziene foto is deze uit de roco kataloog   zijn er meerdere afbeeldingen bekend met originele schildering nieuw nummer en enkele koplampen  (op rde reeks 54 )?????
 

stevend

Ik denk ,als dit bestaan heeft,dat dat een zeer korte periode geweest zal zijn. En maar 1 loc of 2 misschien, maar zeker niet alle 54ers.( verbeter mij indien nodig ).
Wat me nu wel opvalt is de gele belijning op de koppen.
Zie en vergelijk


Welke was nu oorspronkelijk, en tot welke datum hebben ze ongeveer zo rond gereden?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door stevend

Wat me nu wel opvalt is de gele belijning op de koppen.
Welke was nu oorspronkelijk, en tot welke datum hebben ze ongeveer zo rond gereden?




Ik herhaal :

De nieuwe nummering trad in voege vanaf 01/01/1970, samen met de nieuwe schildering, genaamd "1970".
De 204.001 ging als eerste binnen (10/70), na een aanrijding, maar behield nog enkele weken haar oude nummer, daarna werd ze de 5401.
De loks ging binnen in de c.w.'s en kregen hun nieuw nummer en ook hun dubbele lichten.
Slechts enkele bolle neuzen kregen deze schildering, blijkbaar : 5209 (1977), 5302 (1974), 5305 (1974), 5311 (1976), 5312 (1976), 5315 (1974), 5401 (1970) en 5404 (1975).
De anderen behielden hun mooie "coloradokever"-schildering, (enkele of dubbele lijn) op de neus onderbroken door het nummer.
Sommige hebben dus wel lang rondgereden met vier cijfers en enkele koplampen, maar niet omgekeerd.

Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : gele schildering voor 10 locs (1 smalle en 1 dikke band) en ombouw naar "vlottende cabines" vanaf 1979.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN