seinen DB

Gestart door Havoc, 03 juni 2012, 20:37:33 PM

Havoc

Heeft er iemand soms een referentie(werk) voor de seinen van de DB epoch IV? Ik vind overal een uitleg van de seinbeelden, maar nergens hoe die werden gebruikt: waar, afstanden, hoe het zit in stations, samenhang tussen de seinbeelden etc. Als het kan in een andere taal dan het duits. Maar ik heb nog jaren genoeg om het te verstaan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Johan, alles wat je over Duitse seinbeelden wil weten, vind je in de MIBA reeks Signale (natuurlijk in het Duits [:D]).

Ik heb de ganse reeks en ik moet zeggen dat je er wel een tijdje zoet mee bent om alles te lezen (en uiteindelijk te begrijpen)...

Groetjes, Peter


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Havoc

Ik had er al schrik voor dat het niet anders ging zijn. Zal niks anders opzitten zeker dan een woordenboek te kopen? Bedankt, ik ga eerst die website wat "lezen". (er zijn toch tekeningskes h??)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jean

Ik kan je het boekje 'Exploitatie en Seinen' aanraden, geschreven door G. Albrecht en H.J. Spieth.

Dit is boekje 9 uit de serie spoorwegmodelbouw.

ISBN 90.6097.282.1


mvgr
Jean