ongeval met stoomtrein Maldegem

Gestart door factageklerk, 28 mei 2012, 19:35:36 PM


Jurgen

Net gezien.

"Bromfietser overleden na botsing tegen stoomtrein ": het is een titel die je niet meteen dagelijks leest in de krant.

Spijtig voor die man.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Hoe erg het ook is, dit is eigenlijk puur zelfmoord en geen ongeval. Je moet toch een erg domme **** zijn om aan een spoorweg niet op te letten. (en zeker als de lichten hebben gewerkt)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hoe erg het ook is, dit is eigenlijk puur zelfmoord en geen ongeval. Je moet toch een erg domme **** zijn om aan een spoorweg niet op te letten. (en zeker als de lichten hebben gewerkt)




Onwel geworden, lichten onzichtbaar door de stand van de zon, dronken, even een moment van onoplettendheid, afgeleid door een dame met een te diepe decollet?,...
Ik zit nog lang niet aan een domme ****, er zijn nog oorzaken genoeg waardoor je op een stoomtrein kan knallen.

Jij bent waarschijnlijk ook nog nooit per ongeluk tegen de salontafel gebotst met je dikke teen zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Er is een verschil tussen een stoomtrein en een tafelpoot.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

Er is een verschil tussen een stoomtrein en een tafelpoot.



Mijn punt is dat je geen domme **** hoeft te zijn om een ongeval te hebben.


Ondertussen heb ik het nieuws gevolgd en weet ik dat de man het rode licht genegeerd heeft. Kan gebeuren, zoals ik reeds zei door bijvoorbeeld de stand van de zon en een moment van onoplettendheid.

En nee, naast een stoomtrein kan je niet naast kijken, maar naast een vrachtwagen, een boom, een huisgevel,... ook niet en toch rijden er dagelijks mensen zichzelf in de vernieling. Een ongeval is gewoon sneller gebeurd dan je denkt.
Ik durf wedden dat je ooit wel een keer gevallen bent met de fiets.  Je valt toch ook gewoon omver terwijl er geen reden voor is. Ben jij dan ook een domme ****? Ik denk het niet h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

citaat:
Ik durf wedden dat je ooit wel een keer gevallen bent met de fiets.


Ja, en toen was ik een domme k***t. Als je stopt met een fiets en je vergeet je voeten op de grond te zetten, dan val je onder die categorie.

Het is te laat om het te vragen natuurlijk, maar er blijft de mogelijkheid dat hij dat rode licht opzettelijk genegeerd heeft: "ik heb tijd genoeg". Zo zie ik er met wagens ook tussen de halve slagbomen laveren. Moesten ze die niet gezien hebben zouden ze er niet rond rijden. Daarnet een domme k***t die de verkeerde kant het verkeerseilandje rondreed. Die wist wel goed wat hij aan het doen was. De idioten die ik iedere week tegenkom die met 4 man naast elkaar al joggend midden van de rijbaan het ronde punt in de verkeerde richting rondlopen weten ook wat ze doen. Op een dag zal het ook een "jammerlijk ongeluk" zijn.

Sorry, maar er zijn teveel stomme k****n in het verkeer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Wel Johan, ik ben niet de sterkste in talen, en iets verwoorden is soms 'moeilijk'. Wat jij schrijft is letterlijk wat ik bedoelde, maar dan veel beter omgezet in woorden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dieselfreak

Idd, sommige mensen tarten het noodlot iets te veel, of ze willen gewoon dat er iets gebeurd voor de kick omdat ze zich vervelen. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo is maar er gebeuren dagelijks ongelukken in het verkeer door wegpiraten die de openbare weg zien als een jungle waarbij alles en iedereen moet wijken voor hun ego. Gewoonlijk zijn dit gefrustreerden met een klein pietje. En het zijn zeker ook niet altijd mannen die hun persoonlijke problemen afreageren op andere weggebruikers, vrouwen kunnen er ook wat van hoor! Mensen die een gevaar zijn voor de samenleving zou men moeten verbieden aan het verkeer deel te nemen. Maar ja, in een overdemocratisch land als Belgi? mag je zoiets natuurlijk niet luidop zeggen.
MC

doomslu

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

... Mensen die een gevaar zijn voor de samenleving zou men moeten verbieden aan het verkeer deel te nemen. Maar ja, in een overdemocratisch land als Belgi? mag je zoiets natuurlijk niet luidop zeggen.

Ik ben voorstander. Geen files meer! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Neen, als je de trein neemt heb je geen files...[:D]

Ergste is dat door zoiets de toekomst van het Stoomcentrum in de problemen kan komen. Niet iedereen langs de lijn is er blij mee dat die treinen daar rijden. Dit kunnen ze dan aangrijpen om verzet aan te tekenen de dag dat er vergunningen moeten vernieuwd worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Havoc

Neen, als je de trein neemt heb je geen files...[:D]

Ergste is dat door zoiets de toekomst van het Stoomcentrum in de problemen kan komen. Niet iedereen langs de lijn is er blij mee dat die treinen daar rijden. Dit kunnen ze dan aangrijpen om verzet aan te tekenen de dag dat er vergunningen moeten vernieuwd worden.



Dat is in het verleden al reeds gebeurt dat een buurtbewoner een petitie opstarte voor de sluiting van de lijn. Ik geloof dat dit ook naar aanleiding van een ongeval was. Vreemd eigenlijk want die lijn ligt daar al 150 jaar, is zeer goed beveiligd en word jaarlijks gecontroleerd. Het stoomcentrum had toen ook een petitie opgestart om sluiting te voorkomen, dus als dit opnieuw gebeurd zal ik hun ook steunen. Ik weet trouwens ook niet waar ze met hun verstand zitten om zo kort tegen de spoorlijn te bouwen(dat is me toch opgevallen tijdens mijn bezoekjes daar) en dan gaan klagen. Er was zelfs iemand die een bord plaatste met de vraag om de trein niet te laten fluiten. Nochtans doet het stoomcentrum ook haar inspanningen om het voor iedereen aangenaam te houden (een andere steenkoolsoort gebruiken).........
 

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door Havoc

Neen, als je de trein neemt heb je geen files...[:D]

Ergste is dat door zoiets de toekomst van het Stoomcentrum in de problemen kan komen. Niet iedereen langs de lijn is er blij mee dat die treinen daar rijden. Dit kunnen ze dan aangrijpen om verzet aan te tekenen de dag dat er vergunningen moeten vernieuwd worden.



Dat is in het verleden al reeds gebeurt dat een buurtbewoner een petitie opstarte voor de sluiting van de lijn. Ik geloof dat dit ook naar aanleiding van een ongeval was. Vreemd eigenlijk want die lijn ligt daar al 150 jaar, is zeer goed beveiligd en word jaarlijks gecontroleerd. Het stoomcentrum had toen ook een petitie opgestart om sluiting te voorkomen, dus als dit opnieuw gebeurd zal ik hun ook steunen. Ik weet trouwens ook niet waar ze met hun verstand zitten om zo kort tegen de spoorlijn te bouwen(dat is me toch opgevallen tijdens mijn bezoekjes daar) en dan gaan klagen. Er was zelfs iemand die een bord plaatste met de vraag om de trein niet te laten fluiten. Nochtans doet het stoomcentrum ook haar inspanningen om het voor iedereen aangenaam te houden (een andere steenkoolsoort gebruiken).........



Ik snap dat niet en dat is niet het enige waar men tegen is.
Een andere hobby van mij is nadoen wat we vermoeden hoe het er in +- 1475 aan toe ging. Reeds 13 jaar doen we dat in het Rivierenhof aan het zilvermuseum. Sinds enkele jaren is daar een actie commitee tegen het kampement. Het evenement trekt makkelijk 20.000 bezoekers en is gratis. jammer genoeg gaat het dit jaar niet door om andere redenen.
Men is tegen dit en tegen dat en tegen zus en tegen zo.
Dat ze de regelneverij eens aanpakken. Het laatste nieuwe wat men uitgevonden heeft ?
Nieuwe huizen MOETEN inbraakbeveiliging hebben, tja weer extra kosten na al die andere recentelijke en nodeloze verplichte constructies aan nieuwe huizen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vanmiegroet

Het is inderdaad een spijtig ongeval.

En zoals het onderzoek nu al begint uit te wijzen is het de fout van de bromfietser.
Maar dat sommige buurtbewoners niet blij zij met het voorbij rijden van een trein is vrij ironisch.

als je daar een huis bouwt of koopt is het logisch dat daar een trein passeert, dan
moet je er mee leren leven.
Als je begint te zagen dat ze lawaai maken, dan moeten ze hun deuren sluiten.

Het is nu algemeen bekend dat de inwoners minder tolerant zijn.
Nog een mooi verbeeld is de openingsuren van een speelplein hier in de buurt.
Het is enkel open tussen 9.00 en 16.00 uur op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Dus leve de intolerante buurtbewoners.


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Pol

Ik stel een wet voor waarin men niet kan protesteren tegen een situatie die reeds bestond op het moment men de eigendom kocht. Op die manier was Zaventem gered, zou er geen gezever zijn over het Stoomcentrum, zou de Sinksenfoor mogen blijven waar ze was en ga zo maar voort.

Verbetering moet natuurlijk altijd kunnen en misschien is het dan ook niet slecht als het Stoomcentrum op de plek van het ongeval een overweg met slagbomen voorziet in de mate van het mogelijke. En voor mijn part mag men het geluid van de Sinksenfoor en de vliegtuigen van Zaventem ook wel normeren rekening houdend met wat technisch en sociaal mogelijk is. Met compromissen komt men verder dan met petities en dwangorders.

Wat de bromfietser betreft: het is altijd jammer als iemand sterft of dat nu komt door een stomme fout, slecht zicht of overmoed. Het Stoomcentrum treft in dit geval geen enkele schuld.

Overigens zou ik liever omvergereden worden door een stoomtrein dan door een Ferrari! [:D] Dan kunnen ze op m'n grafsteen schrijven: hij speelde met treintjes en stierf op het spoor! [;)][:D][:D]

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...