tenderaandrijving

Gestart door rixke rail, 18 mei 2012, 15:46:58 PM

rixke rail

Heeft er iemand van jullie ervaring met de "Komplettbausatz"-tenderaandrijving van Weinert ?
Ik zou willen de prestaties van mijn oude type 29 van DJH/Jocadis opvoeren en dit lijkt mij een geschikt product ... De (oude)motor zit nu in de loc en is niet echt naar mijn zijn ...
Ik weet zelfs niet of dat ding in de kap van de tender type 29 zal passen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Eric, zou het niet goedkoper zijn om er een SB set in te steken. Die hebben eveneens een Faulhaber.
De set van Weinert is zeker sterk genoeg, want zij zijn tenslotte gemaakt om de zware metalen bouwsets van Weinert voort te stuwen., maar wel duurder dan een SB set
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

SB maakt tenderaandrijvingen op maat, heel goed, je geeft wieldiameter en asafstanden op en zij maken hem. prijs ligt tussen 150 en 200 euro mazar dan heb je iets passend en super[:p]
als je het niet zo nauw neemt, onder mijne 29 zit een aandrijving van een Fleischmann P8, achterstevoren gemonteerd. rijd goed maar de asafstanden kloppen niet echt(al valt dat niet echt op als je op de baan rijd). in die tijd was ik nog niet bekend met SB, anders had ik zeker daar voor gekozen (P8 heeft ook 90 euro gekost[}:)])

rixke rail

Goeie tip : SB, alleen maken zij blijkbaar produkten per merk, en mijn lok is uit een bouwdoos . Ik ga hen de vraag stellen, we zien wel !
Modlespoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

prulleman

nee hoor, alles is mogelijk maar je meot het vragen. ook aandrijvingen voor komplete scratchbuild en zo. Vraag ernaar[;)]

loco

Eric
Ik heb goede ervaringen met Port Escap transmissie. Die zijn jammer genoeg niet meer verkrijgbaar en alleen via ebay nog te vinden voor veel geld. Maar moest je zulk een motor hebben (RG4), neem hem dan mee naar SB en vraag of zij een gelijkaardige aandrijving hebben. DJH of Model Loco heeft ook Duitse modellen gemaakt en daarin kon je ongetwijfeld ook een Escap met tandwielkast in plaatsen. Ik veronderstel dat SB ook vertrouwd is met deze overbrenging en je een degelijk alternatief kan aanbieden. In de tender zou ik persoonlijk geen aandrijving plaatsen. Maar dat is puur persoonlijk.

argilla

al eens NWSL gezien? kan je alles krijgen voor elk soort van loc.Van groot tot klein.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Waar staat SB voor?



Van op hun website :

"Wir sind ein Service-Betrieb ...
... und erf?llen Ihnen fast alle modelltechnischen W?nsche"

"Wij zijn een Service Bedrijf ...
... en vervullen voor U praktisch alle modelstechnische wensen "

De mail is verstuurd, ik zie wel wat er van komt ..
... wordt vervolgd ?

Modelspoorse groeten,
Eric

Edit : foutje verbeterd ! [:I]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric bedankt weer wat bijgeleerd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154