Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

De echte diesels

Gestart door vanmiegroet, 17 mei 2012, 21:12:05 PM

vanmiegroet

De 55 en de 52/53/54 hebben wat pk's, maar deze loks hebben echte
PK's.
Speciaal voor de Americano's
http://www.youtube.com/watch?v=Xp5ca_X-MvA&feature=related

Klaas Zondervan

Het is zelfs nog meer, want ze hebben geen pks, maar hp's, en die zijn nog net een beetje groter.
1pk = 735,5 watt, 1hp = 745,7 watt.

Michiel

Deze Amerikaanse diesels ontwikkelen dus ongeveer 6300kW aan vermogen.

Onze sterkste stoomloc ooit, type 5, ontwikkelde ongeveer 2100kW (is er een museumexemplaar overgebeleven?)(*)
Onze sterkste diesel ooit, reeks 51, ontwikkelde ongeveer 1500kW. (rijden ze nog?)
Onze sterkste electrische loc ooit, reeks 20, ontwikkelde ongeveer 5100kW (zijn deze al allemaal uit dienst?)

Dit om het een beetje in perspectief te brengen... het is dus een krachtig beestje. [:D]

(*) er was nog het Belgische Franco-Crosti prototype met 2200kW, maar deze heeft nooit effectief dienst gedaan)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stefan

de reeks 20 is nog steeds in dienst.

bollen neus

Tis echt op zijn Amerikaans dus h?, groot, groter, grootst, zwaar, zwaarder het zwaardst. Maar..........als je goed kijkt zult ge jullie modellekes altijd moeten vervuilen want zo "proper" was hij nu ook niet,das dan de realiteit bij spoorwegen, enne die rails lagen ook niet zo goed gelegd op bepaalde punten zeker? Maar verder vree schoon filmke.[:)]

vanmiegroet

Bij echte diesels horen ook echte treinen.
http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo
Een uitdaging:
maak deze trein na in model, de modellen kopen mag ook

tunnelmotor2000

Goe filmke over de Big Blows, jammer dat de background music de turbine sound compleet verkakt[:(]
 

pabe

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
Speciaal voor de Americano's
http://www.youtube.com/watch?v=Xp5ca_X-MvA&feature=related


Wat mij opvalt is dat alhoewel de lok al goed 'geweatherd' is, dat de draaistellen er zo 'proper' en zonder echte roestsporen uitzien...?
Is hier een verklaring voor..?

groetjes,  Paul

bollen neus

citaat:
Geplaatst door pabe

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
Speciaal voor de Americano's
http://www.youtube.com/watch?v=Xp5ca_X-MvA&feature=related


Wat mij opvalt is dat alhoewel de lok al goed 'geweatherd' is, dat de draaistellen er zo 'proper' en zonder echte roestsporen uitzien...?
Is hier een verklaring voor..?

groetjes,  Paul



Beste,
Eerst al het veelvuldig gebruik en smeermiddelen (USA is bekent voor zeer goede smeermiddelen), dan ook fantastisch goed metaal of staal, en ten derde de goede verf (daar waar hier ons groene jongens volledig tegen zijn dus) En dan krijg je inderdaad heel wat minder roestvorming, ook al door de ondergrond en stof en samenstelling daar van de grond en ten laatste het weer waar ze dagelijks door moeten rijden (vochtigheidsgraad). En er zal nog wel een andere uitleg voor bestaan denk ik?[:)]
Maar normaal het staal ten heden ten dage is zeker niet meer hetzelfde dan 50 jaar geleden, Urbanus zou zeggen "Goe poeier man".

Kautenbach

allemachtig, 170 wagons, dat is ruim 600 assen te trekken, met een aslast van.. daar heb je een hele grote modelbaan voor nodig om dat uit te beelden..

Wel lastig dat je de loc zo te zien moet keren via een keerdriehoek of keerus, een draaischijf gaat niet werken, en met de tankwagen voorop ook niet echt, die loc is langer dan een complete buurtgoederen trein die in Luxemburg rondreed[;)]

tunnelmotor2000

Soms heb ik het gevoel dat de spoorwegen in Europa met modelspoor bezig zijn: veel korte en snelle treintjes ipv het "echte" werk[;)]
 

Michiel

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Bij echte diesels horen ook echte treinen.
http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo
Een uitdaging:
maak deze trein na in model, de modellen kopen mag ook



Een trein van zo'n 10km lang! Ik wil het rangeerterrein wel eens zien waar men zulke treinen samensteld, met opstelsporen van meer dan 10km lang!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ik heb hier een film liggen van zo'n treinen op de befaamde Cahon Pass in Californie. Zeer indrukwekkend. Op een bepaald moment zie je dezelfde trein op twee verschillende niveau's rijden.
Spijtig genoeg is het een VHS tape van 45 min. en ik heb geen video player om die film om te zetten naar DVD
Met vriendelijke groeten
Peter

tunnelmotor2000

citaat:
Geplaatst door Michiel
Een trein van zo'n 10km lang! Ik wil het rangeerterrein wel eens zien waar men zulke treinen samensteld, met opstelsporen van meer dan 10km lang!



Bwoah, dan heb je gewoon een emplacement van plusminus 25km lang.
Zal ook een ferme afduwer mogen zijn om die lat over "den berg" te duwen.
Ha remproefke[:)] zegt de schouwer tot over een uur of 5 ee terwijl hij naar staart van de trein loopt[:p]
 

vanmiegroet

We hebben de locomotief al en de trein ook.
Nu gaan we eens voor een rustige treinlijn
http://www.youtube.com/watch?v=NNp5REEx9Dk&feature=related