Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

tragisch gebeuren in Boom

Gestart door Metpetergaathetbeter, 13 mei 2012, 22:06:34 PM

stefan

Dit gaat erover op een locomotief klimmen doe je niet zeker niet onder een bovenleiding. Op verstand staat geen leeftijd als ik ooit zo iemand zie, zal die jammer genoeg gemeld worden aan de spoorwegpolitie.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door stefan

Dit gaat erover op een locomotief klimmen doe je niet zeker niet onder een bovenleiding. Op verstand staat geen leeftijd als ik ooit zo iemand zie, zal die jammer genoeg gemeld worden aan de spoorwegpolitie.



In de tijd dat langzaam van stoom op elec werd overgestapt zijn in duitsland zeker 5 a 10 mensen gedood door dat ze op de tender van stoomloks klommen die onder bovenleiding stonden ,voor die ene mooie foto (hun laatste).

25 kv is op 1.5 a 2 meter al dodelijk.

wim

wim

Michiel

Uit een draadje op ons franstalig broederforum, om te tonen dat we niet jong moeten zijn om stom te zijn. [xx(] (sorry voor de uitdrukking, maar hoe noem je zo iemand dan?) Ik hoop dat het niemand van op dit forum is!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

citaat:
Geplaatst door mark7758


Maar de jeugd van tegenwoordig heeft geen respect voor hekken, prikkeldraad, borden of zo iets.



Maak u geen illusies, die van vroeger ook niet!
Ik heb genoeg schoolmaatjes weten verongelukken voor een stomme weddenschap of uitdaging, zoals in een boom klimmen om appels te stelen...
Is er iets uitdagender dan een hek, een muur met "verboden dit of dat".
Onze omgeving brengt een aantal nieuwe risico's mee, en wat voor ouderen vanzelfsprekend is, is voor jongeren onbekend terrein. De hoeveelheid informatie is gewoon te groot!
Soms vraag ik me af of volwassenen wel alle gevaren in deze wereld kennen? Zoals die locomotiefbeklimmer uit het Franse forum; of die koperdieven die een onder spanning staande kabel doorzagen.


mark7758

De TSP is zelfs uitvoerig op zoek naar die meneer op de loc.
Men wil graag met hem praten. (De NMBS volgens mij ook.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door mark7758

De TSP is zelfs uitvoerig op zoek naar die meneer op de loc.
Men wil graag met hem praten. (De NMBS volgens mij ook.)



Volgens "moustique" van het TMM-forum hebben ze hem gevonden en is hij meteen geschrapt als lid van het TSP.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Logisch. Levensgevaarlijk. En wie weet volgen mensen hem.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Havoc

Enig zaak die bij mij opkomt is: weer een winnaar van een Darwin Award.

citaat:
25 kv is op 1.5 a 2 meter al dodelijk.


Doorslagspanning van lucht: 3000 V/mm. Je kan geen vonk trekken met 25kV vanop 1.5m. Anders zouden er trouwens vonken overslaan direct van de rijdraad naar de loc. Isolatoren voor 300kV zijn nog geen 2m hoog.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ToThePoint

En diene met dat licht blauw hemdje aan met de gele map in zen handen ?
Die had dringend een tas koffie met koekske nodig !
Ge ga nu toch niet vertellen dat die dat niet gehoord noch gezien heeft dat een flauwe plezante met de nodige inspanning boven is geraakt.
Een knaap van 20 springt gewillig erop, hier zal meer inspanning nodig geweest zijn. Of waren die zodanig aan het tetteren dat die het over het vermoedelijke standje moeilijk hadden met al dat gekreun en gestommel ?
Of is dat ook een toeschouwer ? Ik vermoed iemand van den nmbs of zo ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

Jammer dat de jonge knaap niet beter wist.  Hij had er moeten vanaf blijven.  De ouders zullen zich dit zelf altijd blijven verwijten.

De NMBS beschuldigen is zinloos, maar het is een typische menselijke reactie namelijk "Projectie"

Zulke betreurenswaardige zaken zullen altijd blijven bestaan[:(]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Havoc
Doorslagspanning van lucht: 3000 V/mm. Je kan geen vonk trekken met 25kV vanop 1.5m. Anders zouden er trouwens vonken overslaan direct van de rijdraad naar de loc. Isolatoren voor 300kV zijn nog geen 2m hoog.



Ja ik was er niet bij,en die er wel bij waren,zijn hier niet meer bij.
Een ding is zeker te dichtbij is niet goed.
Daar hou ik het maar bij.
wim

mark7758

Die 2,5 meter is een norm. En die is zo goed als Europees.
Indien je ooit 80 wilt worden houdt je je aan de regels. En blijf je ver van de bovenleiding.
En mensenvlees ruikt niet lekker als dat gebrandt heeft. ([V][V]) En het hersteld ook zeer slecht. (Meestal gewoon dodelijk.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door evan

Jammer dat de jonge knaap niet beter wist.  Hij had er moeten vanaf blijven.  De ouders zullen zich dit zelf altijd blijven verwijten.

De NMBS beschuldigen is zinloos, maar het is een typische menselijke reactie namelijk "Projectie"

Zulke betreurenswaardige zaken zullen altijd blijven bestaan[:(]





Eens je doorhebt hoe "Projectie" werkt zie je pas hoe men frustratie ventileert. Frustratie ontstaat uit een dilemma, het welles nietes spel. Vermijd dilemma's en je hebt een pak minder stress. Ik hou me niet bezig om de medemens als pispaal te gebruiken noch wens ik als een te dienen. Ik heb daar ondertussen een neus voor gekregen en zal de zaal verlaten als iemand wenst zich te profileren. ik kan niemand zulks gedrag kwalijk nemen. Van wie zouden ze het geleerd hebben dat het ook anders kan ? Veel van uw doen en laten is aangeleerd, met dien verstaande dat u ook kan leren om het anders te doen en dat elke dag daar een nieuwe kans toe is. Maar dit terzijde en dat was dus gigantisch off topic.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI