Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

info decoders gezocht

Gestart door den T, 10 mei 2012, 13:33:00 PM

den T

Beste
bestaat er op het web een oplijsting van de in de handel beschikbare decoders met hun maatvoering en eigenschappen? Ik zoek nl een decoder met maatvoering 19 x 15 mm.
Julien


den T

Ik kom terecht bij de Uhlenbrock 76320, maar er wordt me door gegeven dat die niet zo goed functioneerd. Hebben jullie ervaring met deze decoder in combinatie met een piko motor nieuwe generatie? of is er een beter voorstel?

bellejt

esu lopi is 24 X 15 mm.Of mss de mini versie nemen.Bij mij komt geen uhlenbrol meer binnen.Heb er hier zo'n 21 pins te koop staan voor halve prijs.Die uh kan ik niet goed mappen.

Peter

Bij mij zit er een Uhlebrock Plux 16 in mijn Roco baureihe 10 stoomlok. Werkt perfekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

den T

zo de UB 76320 is in gebouwd. past perfect. Na wat zoeken naar de CV instellingen( ben nog compleet leek) raad hij voldoende  traag maar wel schokkerig en knort licht. Ik rij met de multimaus. Hebben een suggestie voor beter instellingen.
grtjs Julien

Johnnytrein

"raad hij voldoende traag " Wat raad hij dan?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

INFO

citaat:
Geplaatst door den T

Na wat zoeken naar de CV instellingen( ben nog compleet leek) raad hij voldoende  traag maar wel schokkerig en knort licht.
grtjs Julien



Rechtstreeks gevolg van je decoder keus deze mindere raad eigenschappen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Peter

Wou je hier mee zeggen dat ik onjuiste informatie heb gegeven? Ik kan niet meer zeggen dat wat mijn ervaring is. Zowel bij mijn Roco als bij mijn Brawa V320 waar de 76320 in zit heb ik geen probleem.
Ieder heeft natuurlijk zijn voorkeuren.
Op onderstaande Duitse link heeft de 76320 in elk geval goede test gegevens.

http://www.railroad24.de/modelleisenbahn/forum.php?id=7199
Met vriendelijke groeten
Peter

den T

Peter dank voor de link. Ik neem de deze info eens door maar mijn Duits is niet zo best. Ik zoek het verder wel uit want ik heb 't steeds nog het 'raden' naar. ( 'raad' is typfout en moet 'rijdt' zijn)
hartelijk dank: Julien

bellejt

Ik had in mijn Hobbytrade Dispo ook zo'n uhlenbrol 76330 zitten en die reed ook niet goed.Vervangen door een Esu locsound V4 en hij rijd perfekt.Kruipt zodanig langzaam dat hij een slak niet voorbij raakt.Was ook al de 2de loc waar ik de uhlenbrol uit vervangen heb na aanschaf.Ze zijn moeilijk af te regelen.Geld af en toe voor esu ook.Eens googelen in duits onder CV 76XXX geeft wel resultaten.Of stummiforum.PS:mijn marklin leverancier wil ze zelf niet meer verkopen.