Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

wissels in schaduwsporen

Gestart door den T, 08 mei 2012, 15:37:11 PM

den T

Beste
ik bouw momenteel aan de schaduwsporen voor mijn baan. Hiervoor heb ik nog een deel roco code 100 wissels beschikbaar met aangebouwde electromagneet. Hoe is de ervaring met de betrouwbaarheid over langere tijd van deze wisselmagneten? Of vervang ik ze nu reeds resoluut door andere wisselmoteren. Graag jullie ervaring?
Julien

conducteur

Verviers, destijds in msm 2 verschenen, een ondertussen meer dan 25 jaar oude treinbaan, ook gebouwd met peco sporen en dito motoren, werkt nog altijd feilloos met de originele motoren en wissels.

De treinbaan heeft meerdere tentoonstellingen gedaan, in de regen gestaan...

Peco wissels en motoren zijn dus bijna niet kapot te krijgen. Wel dien je een sterke transfo te hebben voor het schakelen van de wissels, tenzij je een condensatorontladingscircuit kunt bouwen.


Sorry, dacht dat er 'peco' stond...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur
Peco wissels en motoren zijn dus bijna niet kapot te krijgen. Wel dien je een sterke transfo te hebben voor het schakelen van de wissels, tenzij je een condensatorontladingscircuit kunt bouwen.



Conducteur
Daar vroeg hij niet naar.


Belangrijk is niet hoelang iets meegaat.
Als je hem volgende week fout aansluit is hij kapot maar doe je dat niet leeft hij over 20 jaar misschien nog wel.
Denk er ook aan dat de wissel zelf ook slijt (maar dat valt mee)
Als het schaduw station in een richting berijdt dan is aandriving op de uitrijkant niet nodig.
Roco wissels kun je gewoon open rijden.

Het meest belangrijk is .
Als er wat kapot gaat,hoe makkelijk (of moeilijk)is het dan te wisselen zonder enorm gesloop.
Zet de aandrijvingen van de wissels naast de wissel op de plank dat helpt al.
Aandrijving van de roco wissel is zeer simpel te vervangen MAAR je moet er wel bij kunnen.
wim

conducteur

Waarom zou je de motoren niet onder de wissels monteren? Ze zijn toch niet kapot te krijgen... Er zitten g??n eindafschakelaars onder, die kapot kunnen gaan door de grote kracht. Peco kun je mensen langer dan levenlang garanderen[;)]

excuses, ik dacht peco te hebben gelezen
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum