Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

hoe kabine openen om decoder te kunnen plaatsen

Gestart door den T, 08 mei 2012, 13:55:58 PM

den T

Beste
Ik bezit een SNCF BB63751 van Piko waarin ik een decoder wil plaatsen. Hiervoor moet ik de kabine verwijderen maar dan lukt mij lang geen kanten en om te voorkomen dat ik iets forseer toch even het forum bevragen of dit iemand anders al wel gelukt is en hoe?
groeten Julien

Klaas Zondervan

Bij een Piko loc worden altijd papieren meegeleverd waar dat in staat. Kun je daar geen wijs uit?

Ik heb niet deze loc, maar wel een die er op lijkt.
Kijk eens aan de onderkant, tussen het draaistel en de koppeling. Daar zit in de diepte een schroef. En aan het andere einde ook een. Als die los zijn kan je de hele kap er af tillen.

den T

Klaas
zover ben ik, schroef is gevonden. zit bij dit model onderin tss de draaistellen wat verborgen oder een onderbouw dat ik er eerst afgewipt heb. nu komt de hele boven bouw los tot een 1/2 cm en dan hapert er houd iets tegen ter hoogt van de kabine. Kan dekabine los van de rest van de bovenbouw, de tekening geeft dat aan mar mij lukt dat niet.
Julien

Klaas Zondervan

Mijn model is anders, een Nederlandse 6400. Maar misschien werkt het bij jouw model net zo.
Ik heb ook wel eens het probleem dat hij bij de cabine blijft haperen. Dat komt dan omdat een opstapje aan de cabine achter het hekwerk blijft haken. Hekje iets opzij trekken, en dan komt hij los.

De cabine kan los van de huiven, maar daar kan je eigenlijk alleen maar goed bij als de hele kap los is. Anders zitten de hekken in de weg.
Cabine aan beide zijden onderaan vastpakken (twee handen dus) en de onderzijden iets uit elkaar trekken. De cabine zit met minuscule haakjes onder de rest van de kap geklikt.

den T

Dank u Klaas want zo is het mij wel gelukt. Ja inderdaat erg kleine nokjes die de kabine vast houden. Nu ga ik een standaard Lenz decoder plaatsen en kijken wat ie  daar mee doed.
grts Julien