Ge-scande dia's en foto's

Gestart door Peter, 03 april 2012, 11:35:16 AM

dieselfreak

#45
Ik heb ook nog een verzoeknummer: foto's van het oud station Antwerpen Linkeroever en bij uitbreiding heel de spoorlijn 59 Antwerpen- Gent zijn altijd welkom. Mooie foto van station Berchem Peter![^]
MC

Huugooke

#46
Om het draadje van Peter niet verder te contamineren wil ik de "welles-nietes" over de scanner wel verder zetten in de "babbelhoek".
Je hebt in elk geval wat losgemaakt Peter: ik ben verwoed aan't zoeken naar foto's van mijn eerste baan (anno 1966)die ik zeker heb maar (nog) niet kan vinden! Omdat mijn Pa een verwoed tramliefhebber was heb ik voornamelijk foto's van trams uit die jaren.
http://www.flickr.com/photos/huugooke/6318040732/in/set-72157627919797137/lightbox/
Ja, dat is Wannes zaliger met zijn doedelzak!
Laat ze komen!

Gerolf

#47
Mooie foto's, Peter en Hugo [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

#48
citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Ik heb ook nog een verzoeknummer: foto's van het oud station Antwerpen Linkeroever en bij uitbreiding heel de spoorlijn 59 Antwerpen- Gent zijn altijd welkom. Mooie foto van station Berchem Peter![^]



Ja, foto's van dat oude station zouden inderdaad goed van pas komen.
Ik doe nu een poging om dat te tekenen op de computer en dat lukt aardig, ik mis enkel nog wat details op de rechterflank van het gebouw [:D]

[:)][;)]

dieselfreak

#49
Een tip: in MSM nr. 32 stond er een uitgebreid artikel over het station Antwerpen Linkeroever inclusief sporenplan en tekening van het gebouw. Maar mijn honger naar informatie en foto's van dit gebouw is onverzadigbaar dus moest er nog iemand iets in een verborgen schuif hebben liggen van dit gebouw dan wordt dat in dank aanvaard, ook foto's van het eveneens reeds lang verdwenen station Antwerpen- Zuid zijn welkom en ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben die hiernaar op zoek is.
MC

Binco

#50
citaat:
Geplaatst door dieselfreak

Een tip: in MSM nr. 32 stond er een uitgebreid artikel over het station Antwerpen Linkeroever inclusief sporenplan en tekening van het gebouw.



Oooh, maar die heb ik al hoor [;)]
Evenals SPJ 143.
Trouwens, het plan is niet helemaal correct. (ondervinding)
We doen hier rustig verder en als er iemand nog foto's zou vinden van dat kopstation, ze zijn altijd welkom!

[:)][;)]

Huugooke

#51
die van Hugo de Bot heb je?

Binco

#52
citaat:
Geplaatst door Huugooke

die van Hugo de Bot heb je?



Uit het boek "stationsarchitectuur deel II" ?
Die wel [;)]

[:)][;)]

Huugooke

#53
op het internet onder "postkaarten" kan je ook wel wat vinden.

Gerolf

#54
Ik heb onlangs van een medeforumlid twee boeken van Herman Welter overgenomen. Veel foto's dus. Stuur me maar een pm om iets af te spreken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#55
In afwachting van een vervolg op de ingescande foto, eentje die eigenlijk niets met treinen te maken heeft.
Een foto van een jaren geleden (en nog steeds) trotse vader (ikke) en onze zoon. Volgende week komen er terug trein foto's [:)]



Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

#56
Een 'brullebak' van een F104!!  Waar is de tijd dat ze met naverbranding 'knallend' boven mijn hoofd door de geluidsmuur gingen.  Kon vroeger allemaal, nu niet meer...
Groetjes, Peter


Huugooke

#57

dieselfreak

#58
citaat:
Geplaatst door Huugooke

In verband met de vraag naar de spoorwegen in Oost-Vlaanderen:
http://www.waaserfgoed.be/virtuele-tentoonstellingen/thematentoonstellingen/52-de-wase-spoorwegen/overzicht




Huugooke, bedankt om reclame te maken voor mijn foto's op de site van Erfgoedbank Waasland. En voordat jullie massaal beginnen te protesteren en te roepen van "commerci?le bijbedoelingen, hang die kerel aan de schandpaal", kan ik jullie geruststellen want ik verdien daar geen eurocent aan! De foto's zijn voor iedereen gratis te bekijken en zo zou het eigenlijk altijd moeten vind ik.
MC

Huugooke

#59
citaat:

Huugooke, bedankt om reclame te maken voor mijn foto's op de site van Erfgoedbank Waasland. En voordat jullie massaal beginnen te protesteren en te roepen van "commerci?le bijbedoelingen, hang die kerel aan de schandpaal", kan ik jullie geruststellen want ik verdien daar geen eurocent aan! De foto's zijn voor iedereen gratis te bekijken en zo zou het eigenlijk altijd moeten vind ik.



Een voorbeeld voor andere regio's!.
Tussen haakjes:
(Juist de tentoonstelling over Mercator gaan bewonderen in St.Niklaas: prachtig, ook voor de kids)