Nieuws:

Nu in MSM 258 BANEN: Vennheim * Gezicht op een dorp aan de rivier

Hoofdmenu

Rocoline met bedding leggen op triplex

Gestart door dikkiedap, 27 november 2005, 10:47:04 AM

dikkiedap

Hallo allemaal,

Wie heeft ervaring met het leggen van Rocoline sporen met bedding op houten ondergrond?
Ik ben in de finale fase van de ruwbouw van mijn testbaantje (2m10 op 1m05). Het is opgebouwd volgens de Amerikaanse L-drager structuur met daarop triplex dragers op steuntjes. Als beginner leek Rocoline met bedding me een veilige keuze.
Ik denk erover de sporen met "ontspannen" houtlijm te leggen. Hopelijk kan ik ze dan ooit nog min of meer intact weer weghalen, het is immers een testbaantje, om de stiel te leren. Heeft iemand een betere suggestie?

Alvast bedankt,

Dirk
Dikkiedap

Klaas Zondervan

dikkiedap

Sorry Klaas,

Ik wou ook eens iets 'geleerd' zeggen. Met ontspannen houtlijm bedoelde ik met water verdunde houtlijm met wat detergent erbij, zodat het water beter mengt. Het is het klassieke spul om ballast aan te brengen, maar ook om het landschap van strooisel te voorzien.

Ik hoop dat ik het daarmee wat verduidelijkt heb.

Dirk
Dikkiedap

Klaas Zondervan

Okee, dat is dan duidelijk. Maar als je alleen maar de Roco bedding aan het triplex wilt lijmen dan hoef je de lijm toch niet te ontspannen? Dat kun je gewoon met onverdunde houtlijm doen. Maar dan moet je de gewone versie nemen. Als je de watervaste variant gebruikt kun je het later niet meer met water losweken.

glamo

met de raillijm van ER-DECOR heb je een goede geluidsisolatie en kan je je sporen weer los maken door ze vochtig te maken.

ref: 720-250 raillijm ER-DECOR.

groeten
KURT

Gerolf

Een kurklaag ertussen helpt ook nog ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw