huizenrij

Gestart door Huugooke, 29 maart 2012, 21:00:56 PM

Huugooke

In plaats van wolken of bergen als achtergrond koos ik voor zo'n typisch vlaamse gevelrij van huizen van voor de tweede wereldoorlog.
Van plastiek plaat een voorbeeld gemaakt, en daarvan een gietvorm. En dan gieten maar!
Heel ambitieus een paar varianten en zelfs al mansardes gemaakt.
Die huizenrij moest dan het zicht naar achter afsluiten.
Zal dat ooit af geraken?
IMGhttp://i1059.photobucket.com/albums/t422/huugooke/GEVELRIJ.jpg/IMG

En zeggen dat je zoiets nu in een fractie van de tijd maakt met een laser.

marc goovaerts

#1
Heel mooi toch. ik denk dat er nogal wat mensen in de rij zouden staan voor een afgietsel (of meer).

Pol

#2
In dat huis links onderaan heb ik volgens mij nog gewoond destijds in Turnhout! [;)][:D][:D][:D] Heel realistisch gedaan dus! Knap!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ToThePoint

#3
U mag voor mij alvast een serie maken, heb er heel veel nodig.
Of enige info hoe u een en ander gemaakt heeft. Welke bron gebruikte u ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Huugooke

#4
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

U mag voor mij alvast een serie maken, heb er heel veel nodig.
Of enige info hoe u een en ander gemaakt heeft. Welke bron gebruikte u ?


Bron: een paar straten verder gewandeld en wat foto's genomen.
Een master gemaakt met als basis een baksteenpatroon van een mij nu onbekend merk. Raampjes zelf gemaakt van bestaande profielen, ook de dakgoot en de deuren.


De eerste productie was alleen de gevel en de ramen apart, maar dat was zo'n gepriegel dat de volgende reeks met ramen en al gegoten werd.

Gerolf

#5
citaat:
Geplaatst door Huugooke
De eerste productie was alleen de gevel en de ramen apart, maar dat was zo'n gepriegel dat de volgende reeks met ramen en al gegoten werd.
... maar dan heb je gepriegel bij het verven van je ramen. Het is een keuze [;)]
In elk geval mooi gedaan, Hugo [8D]
citaat:
En zeggen dat je zoiets nu in een fractie van de tijd maakt met een laser.
Misschien wel, maar voor je die laser hebt, en de software onder de knie hebt, alles uitgetekend, ...
Styreenbasis en strips werkt zo slecht nog niet. Je krijgt ook gemakkelijker het gewenste reli?f in je gevel.
Dezelfde techniek heb ik op grote delen van mijn stadhuizeke toegepast. Een voorbeeld vinden en een bruikbare schaaltekening ervan maken is essenti?el.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

#6
De printer ingeschakeld om de vitrines maken

tsjoektsjoek

#7
super gemaakt Huugooke, kan ik me ook aanmelden voor een serie

mvgr tsjoektsjoek
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Huugooke

#8
Je mag altijd mijn mal eens lenen[8D]

Huugooke

#9
citaat:
Geplaatst door Huugooke

In plaats van wolken of bergen als achtergrond koos ik voor zo'n typisch vlaamse gevelrij van huizen van voor de tweede wereldoorlog.
Van plastiek plaat een voorbeeld gemaakt, en daarvan een gietvorm. En dan gieten maar!
Heel ambitieus een paar varianten en zelfs al mansardes gemaakt.
Die huizenrij moest dan het zicht naar achter afsluiten.
Zal dat ooit af geraken?

Ik zie dat er in een ander draadje wel interesse is voor een gevelrij als "afsluiting". Maar dan meer voor het direct klare type[;)]