Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

stomer

Gestart door janjozef, 28 maart 2012, 11:17:55 AM

janjozef

'k heb hier juist in brussel-noord ne stomer zien passeren, kan alleen niet zien welke het was, en of hij nog terug gaat passeren,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Type 29 denk ik (niet helemaal zeker maar de 64 stond er nog) Jan,

Deze voormiddag heb ik heb in de verte zien vertrekken en goed horen fluiten[:p]

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

Klopt Evan, was stoomloc 29.013 die een rodagerit Schaarbeek - Lier - Aarschot - Vilvoorde - Schaarbeek gereden heeft. Het machien nog ne keer goe roderen was de boodschap achter deze rit [:)] En ze doet het voor haar leeftijd nog uitstekend!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

janjozef

spijtig dat ik het te laat wist, hij is hier op 30m voorbij gereden en ik kon hem niet zien, alleen horen. en zijn rook natuurlijk
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GeM

Ik heb een filmpje gevonden waar ie een paar keer opstaat van de rodagerit gisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=U5vPv7fDKgE&list=UUJIv2p-GH0Y5k0nh-8oTW9w&index=1&feature=plcp
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

factageklerk

Jammer dat ik dat niet wist dat hij Aarschot passeerde, had nochtans 2 weken geleden een mailtje gestuurd naar Brussel met de vraag wanneer/waar deze rit zou plaatsvinden. Geen reactie gehad[xx(] Het is ook jammer wanneer spotters (waarmee ik niet iedereen mee over dezelfde kam wil scheren) over deze info beschikken dat niet delen met collega's op fora en dat liever voor zich houden. Ik stuur toch soms info door als ik het weet dat ik daar iemand plezier mee kan doen.
 

evan

Thanks voor de bijdrage[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

@factageklerk , Brussel geeft niet zo vlug dergelijke informatie door ,en spotters hebben meestal allerhande kanalen ( treinbestuurders - dispatchers enz...) en die mensen geven die informatie dan ook enkel maar door als ze weten dat de spotter een betrouwbaar iemand is die niet alles aan de grote klok gaat hangen waardoor er geen horde spotters naast de sporen gaan staan om die bepaalde trein te fotograferen , dit i.v.m. de veiligheid natuurlijk.

Johnnytrein

Schoon filmke maar waarom heb ik enkele treinen langs de verkeerde kant zien rijden. In Belgi? rijden de treinen toch links he.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dirkkerckhofs

Naar het schijnt zou de NMBS op zaterdag 26 mei historische ritten met deze loc organiseren op lijn 50 Brussel-Jette-Aalst. Ze spraken hier in St-Martens-Bodegem de lokale heemkundige kring aan die jaren geleden een tentoonstelling had over het station. Ze werden gevraagd ze die 26e nog eens op te zetten hier in het jeugdcentrum direkt naast het station.
Weet iemand iets meer over dit evenement?
Dirk

Havoc

Stomme vraag misschien, maar kan er eigenlijk wel een andere stomer dan die 29 passeren? Bij mijn weten is er niets anders dat onder eigen stoom over het net mag rijden. Of hebben ze in het geniep er eentje gerestaureerd?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

vanmiegroet

enkel de 64.169(TSP), de 2.102 (in herstelling, TSP) en de 29.013 rijden rond.
en dit heb je nog van bewaarde loks: http://www.bfoto.be/eigenaar.php (zoek naar NMBS)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Havoc

Ja, maar van die bewaarde locs rijden er niet veel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Havoc

Stomme vraag misschien, maar kan er eigenlijk wel een andere stomer dan die 29 passeren? Bij mijn weten is er niets anders dat onder eigen stoom over het net mag rijden. Of hebben ze in het geniep er eentje gerestaureerd?

Even een aanvulling op het bericht van vanmiegroet:
de loc van TSP in herstelling is de 26.101.
De Luxemburgse stoomloc 507 is ook op het Belgische net toegelaten (en volgens mij ook de 5519, maar hier ben ik niet zeker over).
Spoorse groeten
Dimitri

OMC

En afgelopen weekend heeft de 29.013 w??r gereden. Ergens in de buurt van Denderleeuw, NMBS 5404 was ook bij de zaak betrokken. Don't shoot me, ik wist van niks.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be