Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Autotransport in goederenwagens Tp.III

Gestart door Peter, 25 maart 2012, 12:39:44 PM

Peter


Heeft iemand informatie/foto's over de speciale Belgische goederenwagens die gebruikt werden om auto's te transporteren in de reizigerstrein D354/D353 Oostende-M?nchen rond 1956?
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter


Heeft iemand informatie/foto's over de speciale Belgische goederenwagens die gebruikt werden om auto's te transporteren in de reizigerstrein D354/D353 Oostende-M?nchen rond 1956?

De Hbcckss ?





Volledige reportage in Op de Baan nr 60.

Peter

Bedankt voor het snelle antwoord.
Betaat deze wagen ook in model?
En waar vind ik meer dokumentatie of info over deze trein en zijn samenstelling, zowel hier in Belgie als in Duitsland.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Zonder zwans, voor iemand die die "op de baan" niet heeft, hoe krijg je daar een auto in????
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alain

Had mij dit ook al afgevraagd, maar durfde de vraag hier niet stellen.

Dacht dat dit "lomp" zou overkomen. [:I]

ToThePoint

Ik zie ze ook voor het eerst, maar ga een gok doen.
Op de voor en achterkant ziet u 2 deuren met doorvoor een inrijplaat met geel zwarte strepen op.
Laat de inrijplaat zakken, open de 2 deuren en rij in den tuut.
Goe gegokt ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Bedankt voor het snelle antwoord.
Bestaat deze wagen ook in model?
En waar vind ik meer documentatie of info over deze trein en zijn samenstelling, zowel hier in Belgi? als in Duitsland.

Geen Hbcckss in Traintamarre gevonden [;)]
Info over deze trein en samenstelling in het zelfde nummer van Op de Baan [:D]

30 juni 56 rijd de eerste Auto-Couchette-Express tussen Oostende en M?nchen. In de tijdschrift staat volgende informatie (trein nummer is wel INT 82/83) : AB (SNCB) + Bc (DB) + WLAB (CIWL) + 10 X Hbcckss.

De samenstelling veranderde bijna elk jaar [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Havoc

Zonder zwans, voor iemand die die "op de baan" niet heeft, hoe krijg je daar een auto in????

Via de roldeuren [:D]



BTW is Op de Baan nr 60 nog altijd beschikbaar bij TSP [;)]


dgrr57

citaat:
Geplaatst door Alain

Had mij dit ook al afgevraagd, maar durfde de vraag hier niet stellen.

Dacht dat dit "lomp" zou overkomen. [:I]

Er zijn geen lompe vragen alleen lompe antwoorden [;)]


just4fun

Bestaat daar ergens een plan van met de nodige afmetingen?
Misschien wil ik d'r wel een sleepje van bouwen voor mezelf.
Paul

erik50

Bij deze wagens had je tenminste geen vervelende roestvlekken na een transsport op een regenachtige dag.[B)]
Ik heb zo ooit heel mijn (witte) wagen kunnen  simoniseren.
Die stond vol van de roestvlekken die er niet af te krijgen waren.[:(][:(]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Havoc

Bedankt. Dat was echter niet te zien op de foto's aan het begin van dit draadje. Geweldige foto's trouwens.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Spijtig dat er geen model bestaat van deze wagen. Dan zal ik mijn toevlucht moeten nemen tot de iets jongere dubbeldeks autotransportwagens (ook tijdperk III)
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Spijtig dat er geen model bestaat van deze wagen. Dan zal ik mijn toevlucht moeten nemen tot de iets jongere dubbeldeks autotransportwagens (ook tijdperk III)

Deze wagens werden uitsluitend gebruikt op de Oostende-M?nchen verbinding. Tot in 1969, juist op tijd voor einde TP III [;)]

eve

Peter,

Ik heb "ergens" een foto van een Rolls met belgische nummerplaat die in M?nchen uit zo een wagon rijdt...

Ik zoek even.

Erik