Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Viessmann - Infrabel - Van Biervliet

Gestart door Steeven, 22 maart 2012, 09:13:17 AM

Steeven

Goedemorgend

Heeft er soms al iemand de onderstopmachine die Van Biervliet binnenkort gaat uitbrengen van dichtbij gezien? Een prachtige machine lijkt me, maar hij ziet er precies zo wat plastic-achtig uit?

of ben ik verkeerd??

KoenD

#1
Dag Steeven,

een prototype van de machine was te zien op de opendeurdagen van VBV; wat de werking en de functies van de machine betreft: super. Het uitzicht was op het eerste zicht inderdaad nogal plastic-achtig maar aangezien het hier om een prototype ging... Afwachten wat het uiteindelijk wordt.

mvg,

Koen
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Peter

#2
Het model is de oude bouwdoos van Kibri.
Ondertussen is Kibri overgenomen door Viessmann en een aantal van de bouwdozen zijn nu als kant en klare en gemotoriseerde modellen verkrijgbaar. Het basis model (van Kibri) is in 'in massa) gekleurde plastiek en zal door de modelspoorders zelf bijgekleurd moeten worden om het een minder plastiekerig uitzicht te geven.
Dit is wel niet zo moeilijk als het lijkt.

In de nieuwe Miba, vanmorgen ontvangen, staat een korte beschrijving met foto (eigen Miba foto) Daarop is duidelijk te zien dat het model in gele plastiek is gemaakt. Persoonlijk vind ik, dat voor een aanbevolen verkoopsprijs van 349,95 euro, het wel geschildert had mogen zijn. In de winkels zal hij wel goedkoper zijn, maar toch...
Wat hij hier in Belgie gaat kosten weet ik helaas niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

KoenD

#3
Volgens de catalogus (zie http://www.vanbiervliet.com/nieuw2012/nieuw2012.pdf )gaat het om een gepatineerd model, inschrijvingsprijs voor AC / DC model is dezelfde, ? 339.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Jurgen

#4
En hij zou alleen bij Van Biervliet verkrijgbaar zijn in gepatineerde versie.
De gewone versie zoals die aangekondigt was voor alle winkels komt er blijkbaar niet.

Dat is toch wat in het boekje van Van Biervliet staat.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

#5
citaat:
Geplaatst door Jurgen

En hij zou alleen bij Van Biervliet verkrijgbaar zijn in gepatineerde versie.
De gewone versie zoals die aangekondigt was voor alle winkels komt er blijkbaar niet.

Dat is toch wat in het boekje van Van Biervliet staat.



Op de website van Het Spoor staat nu dat de infrabel versie wel overal te krijgen is en niet bepaald in ??n winkel. Wat moeten we nu geloven?
 

Steeven

#6
Inderdaad, heb het gisteren ook gezien.

Heb dan maar een mail gestuurd naar VBV en om uitleg gevraagd.
En naar het spoor.

Even afwachten ...

Jurgen

#7
Het Spoor zal zoiets niet op zijn website zetten als het niet waar is veronderstel ik.

Ik vraag me af waarom Van Biervliet dit dan verkondigd in hun boekje.

Hun gepatineerde versie zal wel bij hen alleen te verkrijgen zijn, maar de niet gepatineerde versie dus overal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TimT

#8
Als je leest staat er duidelijk bij
Exclusief model tussen Vanbiervliet en Viessman en Infrabel
Ze tonen enkel en alleen de gepatineerde versie dus het het ook niet over de standaard versie je ziet dit ook als je kijkt naar het artikelnummer.
Dus het klopt wat ze zeggen hun aangepaste Model is enkel bij hen te verkrijgen
ze spreken nergens over het feit dat de gewone versie enkel bij hun is te verkrijgen[;)]  

Dus geen drama maken [:D]

Groeten Tim

Jurgen

#9
Vooraleer iedereen mij gek gaat verklaren, ze hebben hun boekje aangepast. Ik was net even gaan kijken op hun website waar het stond, maar het is verdwenen. Gelukkig had ik het vorige boekje opgeslagen op mijn computer en kon ik mijn vermoeden bevestigen.

Voordien stond volgende tekst erbij vermeld:
citaat:
Attentie: alle vorige door Viessmann aangekondigde Infrabel modellen vd railonderstopper worden niet
geproduceerd !!! Enkel deze, gepatineerde versie.


Die is dus ondertussen weggehaald uit het boekje.

Het gewone model is dus overal verkrijgbaar, de gepatineerde versie enkel bij Van Biervliet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steeven

#10
Je hebt gelijk Jurgen, ze hebben het aangepast.

We moeten er inderdaad geen drama van maken, maar het is toch altijd fijn even te weten hoe de vork in de steel zit [;)]

Het spoor liet me weten dat zij de niet gepatineerde versie van Infrabel verkopen.

Peter

#11
Is de gepatineerde versie eerst geel gespoten en dan gepatineerd, of is de patine ineens over de gele plastiek gegaan?
Met vriendelijke groeten
Peter

KoenD

#12
Peter,

patine is op de gele plastic aangebracht.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

boke

#13
Is die onderstopper van Infrabel nu eigenlijk al verkrijgbaar? In MSM stond er wel een verslag van in maar het is me niet duidelijk of de Infrabelversie al beschikbaar is.

Groeten,

Boke

factageklerk

#14
Ik dacht dat die nu al leverbaar was