Goederenverkeer tijdens het weekend

Gestart door dieselfreak, 17 maart 2012, 20:21:57 PM

dieselfreak

Ik heb het "geluk" vlakbij spoorlijn 59 Antwerpen- Gent te wonen. De laatste weken valt het mij op dat er ook tijdens het weekend (zelfs op zondag) goederentreinen rijden, terwijl er tot voor kort tussen zaterdagmiddag en zondagavond geen goederenverkeer was, tenminste toch niet op deze lijn. Moeten die sukkelaars van B Logistics nu ook al op zaterdag en zondag werken?
MC

OMC

Het meeste goederenverkeer op zondag begint op gang te komen rond 17u, 18u. Dan zie ik hier de eerste cargo's (allemaal afkomstig uit Duitsland) voorbijrijden. Ook de priv?sector (lees: Crossrail) rijdt liefst 8 treinen verspreid over zondag, dit zijn allemaal internationale goederentreinen.

Economie staat nooit stil zoals je ziet [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

dieselfreak

Ik merk wel dat er tijdens het weekend opvallend meer goederentreinen rijden dan vroeger. Dit heeft in het geval van Lijn 59 misschien ook te maken met het grote aantal goederentreinen tijdens de week. Vooral s' avonds tss. 20 en 22u is het heel erg. Televisie kijken gebeurt dan noodgedwongen met de volumeknop bijna helemaal open want anders hoor ik alleen maar het geluid van de voorbijrijdende treinen. En zo is het altijd wat...
MC

Johnnytrein

"Moeten die sukkelaars van B Logistics nu ook al op zaterdag en zondag werken?" Je weet toch dat dergelijke zaken komen door mensen die vandaag allerlei online kopen en het graag morgen reeds thuis hebben.[:)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

"Moeten die sukkelaars van B Logistics nu ook al op zaterdag en zondag werken?" Je weet toch dat dergelijke zaken komen door mensen die vandaag allerlei online kopen en het graag morgen reeds thuis hebben.[:)]



Idd, en zo zijn we allemaal een beetje slachtoffer van onze eigen veeleisendheid. Vroeger hadden mensen minder maar ze waren tevreden met wat ze hadden. Nog een reden waarom vroeger alles beter was. Ik wil terug naar Tijdperk 3!
MC

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about