ESU decodertester

Gestart door Huugooke, 11 maart 2012, 13:06:47 PM

Huugooke

Uitstekend ding! Ideaal om decoders "even" op punt te zetten of te testen zonder in een loc te moeten stoppen. (nogal vanzelfsprekend, ik weet het, maar toch)

PietB

citaat:
Geplaatst door Huugooke

(nogal vanzelfsprekend, ik weet het, maar toch)
Nou dat lijkt maar zo.
De combinatie decoder - gebruikte motor is nogal belangrijk.
Dus dat ff testen zegt niet zo heel veel, wel als je het op een rollenbank ingebouwd in de loc of treinstel doet.

conducteur

Ik gebruik de tester van een vriend, om te testen als decoders werken. Het kan al eens gebeuren dat je een dode decoder hebt. Als je dan al een hele tijd gewerkt hebt aan je loc, en je beseft dat de decoder dood is, dan is dat geen pretje. En kost het je geld extra.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

inderdaad conducteur, daar was het me om te doen. Eerst de functies eens uitproberen voor je die loc opent!
Uiteraard is fine-tuning pas mogelijk met het uiteindelijke model.

GeM

Ik heb me het kleinnood ook onlangs aangeschaft om decoders te kunnen testen direct na aankoop en alvorens ik inbouw. Ik had er enkele decoders bijgekocht, die het feilloos deden, echter ik had nog een plux21 lokpilot4 liggen en die ging spontaan roken... weet niet meer waar ik het ding precies had gekocht, en heb ook geen kasticket meer (ergens op de beurs in Woluwe als ik me niet vergis), nu zit ik er dus mee...[B)]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

LokSound

citaat:
Geplaatst door GeM

Ik heb me het kleinnood ook onlangs aangeschaft om decoders te kunnen testen direct na aankoop en alvorens ik inbouw. Ik had er enkele decoders bijgekocht, die het feilloos deden, echter ik had nog een plux21 lokpilot4 liggen en die ging spontaan roken... weet niet meer waar ik het ding precies had gekocht, en heb ook geen kasticket meer (ergens op de beurs in Woluwe als ik me niet vergis), nu zit ik er dus mee...[B)]



ergens op een beurs....
Als de wet voorziet dat U 2 jaar garantie heeft, waarom eist U dan geen kasticket?
Gelieve me een PM te sturen zodat we kunnen nakijken wat we kunnen regelen voor U.

bellejt

ik heb hetzelfde probleem met een decoder.Ook gekocht op een beurs voor 26 euro en defekt bij aankomst(na inpluggen).Mijn verdeler wil hem uiteraard niet omruilen omdat hij niet vandaar komt.Bij esu geen reply op mails in het nederlands.Spijtig want had een esu 50200 defekt en ze hadden de verkeerde geleverd na herstelling (een zwart wit).Een mail gestuurd voor info omdat ik 300 km nutteloos heb moeten rijden maar geen enkele reply van esu duitsland.Ook niet de minste excuses van hun of kleine compensatie.Gelukkig mocht de verdeler wel een nieuwe 50200 leveren in vervanging.Ik denk er ook aan om de decodertester aan te schaffen ism mijn locprogrammer.Zou wel graag eerst zeker weten of er geen problemen zijn met de plux versies.

LokSound

citaat:
Geplaatst door GeM

Ik heb me het kleinnood ook onlangs aangeschaft om decoders te kunnen testen direct na aankoop en alvorens ik inbouw. Ik had er enkele decoders bijgekocht, die het feilloos deden, echter ik had nog een plux21 lokpilot4 liggen en die ging spontaan roken... weet niet meer waar ik het ding precies had gekocht, en heb ook geen kasticket meer (ergens op de beurs in Woluwe als ik me niet vergis), nu zit ik er dus mee...[B)]



ergens op een beurs....
Als de wet voorziet dat U 2 jaar garantie heeft, waarom eist U dan geen kasticket?
Gelieve me een PM te sturen zodat we kunnen nakijken wat we kunnen regelen voor U.

GeM

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door GeM

Ik heb me het kleinnood ook onlangs aangeschaft om decoders te kunnen testen direct na aankoop en alvorens ik inbouw. Ik had er enkele decoders bijgekocht, die het feilloos deden, echter ik had nog een plux21 lokpilot4 liggen en die ging spontaan roken... weet niet meer waar ik het ding precies had gekocht, en heb ook geen kasticket meer (ergens op de beurs in Woluwe als ik me niet vergis), nu zit ik er dus mee...[B)]



ergens op een beurs....
Als de wet voorziet dat U 2 jaar garantie heeft, waarom eist U dan geen kasticket?
Gelieve me een PM te sturen zodat we kunnen nakijken wat we kunnen regelen voor U.



Patrick, het was geenszins de bedoeling een steen te gooien naar wie dan ook, waar ik naartoe wilde is dat ik de tester had aangeschaft om onmiddellijk te kunnen testen zodat ik meteen terug kan in geval van problemen (ik heb m'n lesje nu wel geleerd [:I]). Je weet hoe dat gaat, snuisteren tussen de treintjes en als je dan die box met ESU's ziet : 'oh ja, ik had nog een decoder nodig voor die loc...' kopen dus dat ding en de ombouw gebeurt zoals dikwijls een jaar later. Kastickets worden trouwens zelden gegeven op beurzen (enkele handelaars te na gelaten dan misschien) en vele kastickets vermelden niet de specifieke producten die gekocht werden. Zoals met de meeste kastickets worden die dingen trouwens al snel volledig onleesbaar). Ik apprecieer uw aanbod ten zeerste en zal contact opnemen zoals gevraagd. Ik merk nu tenandere dat op de achterzijde van de verpakking een sticker van U kleeft, en hoe contact op te nemen in geval van panne... iets waar ik zelf volledig had overgekeken, shame on me!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

LokSound

citaat:
Geplaatst door GeM

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door GeM

Ik heb me het kleinnood ook onlangs aangeschaft om decoders te kunnen testen direct na aankoop en alvorens ik inbouw. Ik had er enkele decoders bijgekocht, die het feilloos deden, echter ik had nog een plux21 lokpilot4 liggen en die ging spontaan roken... weet niet meer waar ik het ding precies had gekocht, en heb ook geen kasticket meer (ergens op de beurs in Woluwe als ik me niet vergis), nu zit ik er dus mee...[B)]



ergens op een beurs....
Als de wet voorziet dat U 2 jaar garantie heeft, waarom eist U dan geen kasticket?
Gelieve me een PM te sturen zodat we kunnen nakijken wat we kunnen regelen voor U.



Patrick, het was geenszins de bedoeling een steen te gooien naar wie dan ook, waar ik naartoe wilde is dat ik de tester had aangeschaft om onmiddellijk te kunnen testen zodat ik meteen terug kan in geval van problemen (ik heb m'n lesje nu wel geleerd [:I]). Je weet hoe dat gaat, snuisteren tussen de treintjes en als je dan die box met ESU's ziet : 'oh ja, ik had nog een decoder nodig voor die loc...' kopen dus dat ding en de ombouw gebeurt zoals dikwijls een jaar later. Kastickets worden trouwens zelden gegeven op beurzen (enkele handelaars te na gelaten dan misschien) en vele kastickets vermelden niet de specifieke producten die gekocht werden. Zoals met de meeste kastickets worden die dingen trouwens al snel volledig onleesbaar). Ik apprecieer uw aanbod ten zeerste en zal contact opnemen zoals gevraagd. Ik merk nu tenandere dat op de achterzijde van de verpakking een sticker van U kleeft, en hoe contact op te nemen in geval van panne... iets waar ik zelf volledig had overgekeken, shame on me!




Als dealer geen kasticket willen geven... dan dient U de koop niet te laten doorgaan.
De Belgische wet voorziet dat U recht heeft op garantie: U dient ze echter te bewijzen!

bellejt

in de toekomst zal ik dan ook mijn decoders kopen bij een Belgische winkel.Kosten tegenwoordig dezelfde prijs en heb je een aanspreekpunt en service.Alvast hartelijk bedankt voor de inspanningen.