Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Modeltorque

Gestart door eric, 20 november 2005, 10:56:34 AM

eric

Hallo,

Zijn er mensen onder ons die al een Automatic Torque-Control Couplings and Sealed Miniature geplaatst hebben in locs ?
http://www.modeltorque.com.au/SMATS%20&%20ATCs.html
Zoja, wat zijn de ervaringen met deze en wie verkoopt ze ?


dikken

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

TrainTechnology

Inderdaad, wij zijn importeur van ModelTorque, maar doen geen rechtstreekse verkoop. Hiervoor kun je bij je favoriete treinwinkel terecht en je vindt ze ook op vele beurzen.
Een lijst van alle handelaars die ModelTorque-producten op voorraad hebben, vind je ook op onze website.

Wat de inbouw betreft: voor een ATC heb ik nog geen proefstuk gemaakt, maar een SMAT heb ik wel al in een Athearn-chassis gemonteerd. Geen problemen gehad hiermee, gewoon de handleiding gevolgd. Inbouwen in andere chassis is dan weer goed voor de echte modelBOUWer, persoonlijk nog niet geprobeerd...

Alle ervaringen zijn hier (en gewoon via e-mail) altijd welkom !

Mattias

eric

Mattias,

Ik bedoelde feitelijk die SMAT

Is dat eigenlijk een soort slipkoppeling die in een vliegwiel zit verwerkt ?

TrainTechnology

De SMAT is een magnetische torsiekoppeling, die met zijn magnetisme een last nabootst, waardoor de locomotief traag optrekt en afremt.

Een functionaliteit die je hierbij cadeau krijgt, is het feit dat de motor bij een te lage torsiekracht (vrij vertaald een te laag toerental dus een te lage spanning) zal kunnen blijven draaien, en de last ontkoppeld wordt. Uiteraard valt je locomotief dan stil, maar de motor kan nooit overbelast worden. Doorslippen van de wielen is ook meteen de wereld uit.

Mattias