Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Type 53 en 29

Gestart door Peter, 19 februari 2012, 11:42:45 AM

argilla

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Er waren problemen met de aandrijving van de 53 maar dit zo nu opgelost zijn dus als ge 2 1/2 jaar gewacht hebt kan dit er nog vanaf.
Enkel de rookgenerator gaat er niet in komen wegens plaatsgebrek.





problemen met de aandrijving ??? hoezo de analoge versie is toch al uitgeleverd, die aandrijving heeft niks met DCC te maken dat is de "aansturing" van de motor ; die aandrijving niet dezelfde ??
gewoon een vraag.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf


Ik moet spontaan denken aan een ander merk, dat verschijningsdata belooft, en die soms erg ver overschrijdt. Gaan we daar ook voor betogen? [:o)]



dat merk dat je bedoelt doet dat naar mijn mening om de concurrentie de wind uit de zeilen te nemen en zorgt hierdoor (voor zijn eigen!) dat daardoor de concurrentie niet aan ??nzelfde begint ! eigenlijk zou je dit de markt een beetje sturen kunnen noemen !
Groeten Peter[;)]

argilla

Nog eens gebeld ene uitlevering ???? september.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

't Wordt een cadeautje voor je 65ste verjaardag[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

bovendien heb je dan een voordeel je hebt dan ook nog de tijd om uitnodigingen te(laten?)drukken zodoende weten wij dan waar we moeten zijn voor Dat Feestje ![}:)]

Hopelijk komt voor jou die Loc vroeger ![:)]

Groeten Peter[;)]

argilla

heeft iemand al meer info omtrent de uitlevering van de dcc versies ?  het begint toch echt wel stilaan de spuigaten ...........
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

53 is nog niet volledig leverbaar. We hebben een levering binnengekregen maar nog niet alle modellen. Die van u zat er nog niet bij. Eind november verwachten we een nieuwe levering.

factageklerk

#37
Ik heb de 53 onlangs afgehaald qua model ,rijeigenschappen ben ik tevreden. Het was zo een gepersonaliseerde versie met eigen nummer en stelplaats naar keuze. Toen ik thuiskwam en de loc uit de verpakking haalde merkte ik dat mijn gekozen nummer wel klopte, maar de gevraagde stelplaats niet. Dat zou niet mogen voor de meerprijs die ik ervoor betaalde. Ik had onmiddelijk een mail gestuurd met de vraag of men dit kon rechtzetten.
 

Gerolf

Mails beantwoorden is niet hun sterkste kant. Telefoneren gaat naar het schijnt beter  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Citaat van: Gerolf op 13 oktober 2012, 15:25:27 PM
Mails beantwoorden is niet hun sterkste kant. Telefoneren gaat naar het schijnt beter  ;)

Zou dat helpen? het is al enkele weken geleden.....
 

prulleman

er zijn toch wel wat problemen met de 53. de mijne rijdt (analogist tot in de kist) zeer goed. maar ik heb een model zonder rookdemper, maar de gaatjes voor de rookdemper zitten wel in de lok :-[. ook staat de voorste nem-schacht een paar mm ??? te hoog. opgelost met zo een roco schuifkoppeling. en er zat een braam in de bodemplaat net onder de nem-schacht (ook vooraan) met als gevolg dat de koppeling (rij met FL-profi) geblokkeerd zat. opgelost met de vijl. en verder staan de spaken van de wielen binnenste buiten :o maar dat zie je enkel met als je met een loep op tafel ligt. niet als je een rijdend model hebt. Wat je wel ziet is die afschuwelijke grijze kleur van de wielen en dat stoort me echt(dus ik ga ze nog wel omschilderen) en de buffers staan feitelijk ook te hoog( de lok staat "te hoog op zijn poten" dus).  een maat van me heeft ook een analoge en die reed zeer slecht, maar de service van Guido is onberispelijk want betreffende model werd onmiddelijk en zonder discussie omgeruild.
al bij al mischien niet het meest geslaagde model, maar als je een NMBS stoomliefhebber bent een zeer welkom model voor een niet overdreven prijs.

Peter

Gerolf schreef:

CiteerMails beantwoorden is niet hun sterkste kant. Telefoneren gaat naar het schijnt beter 

Zo zijn er nog handelaars.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Telefoon gaat ook veel sneller, je hebt als ze opnemen direct antwoord en gaat vlugger dan mails over en weer sturen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

factageklerk

Vandaag getelefoneerd naar Guido Olaerts en ik mag de loc terug binnenbrengen. Hij gaat kijken wat hij kan doen. (zo heb ik een reden om naar de modelspoorexpo af te zakken ;D).
 

Olivier77

#44
Hallo,

Ik heb verleden zondag in Malle aan Guido gevraagd hoe het zat met de 29.
Hij zei dat het half november wordt.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper