Mijn baan

Gestart door marktegrotenhuis, 18 februari 2012, 15:12:24 PM

marktegrotenhuis

Citaat van: Michiel op 17 oktober 2012, 11:22:48 AM
Volgens mij ontbreek er nog een overloop aan de linker kant van het onderste station. Je opstelsporen zijn er maar vanuit 1 richting bereikbaar.

Dat heb ik bewust gedaan...
Komen de treinen van rechts dan kunnen ze stoppen op het noordelijke spoor, komen ze van links dan stoppen ze langs het zuidelijke perron.
Het is gewoon een zekerheid om er voor te zorgen dat treinen hier niet op het 'verkeerd spoor' komen te rijden waardoor een frontale aanrijding kan plaatsvinden. Dit aangezien het hier om een doorgaand spoor gaat waar redelijk hard gereden mag worden.

De baan is er ook een uit een fantasiewereld, dus niet alles hoeft te kloppen met hoe het in werkelijkheid zou zijn aangelegd.

Nonkelronnie

Aan je schaduwstation zou ik nog iets veranderen:
Nu loopt je spoor rechts tot helemaal beneden door, maakt dan een bocht waarna je wissels beginnen zodat de bovenste sporen van je schaduwstation stukken korter zijn dan de onderste.

Mij lijkt het beter om je bocht linksonder in je schaduwstation daar wat meer naar boven te verschuiven en je schaduwstation dan zelf de vorm te geven van een parallellogram.
Aangezien een beeld meer zegt dan 1000 woorden:


Nu zijn alle sporen even lang en maakt het niet meer uit op welk spoor je welke trein achterlaat

marktegrotenhuis

Citaat van: Nonkelronnie op 04 januari 2013, 09:54:45 AM
Aan je schaduwstation zou ik nog iets veranderen:
Nu loopt je spoor rechts tot helemaal beneden door, maakt dan een bocht waarna je wissels beginnen zodat de bovenste sporen van je schaduwstation stukken korter zijn dan de onderste.

Mij lijkt het beter om je bocht linksonder in je schaduwstation daar wat meer naar boven te verschuiven en je schaduwstation dan zelf de vorm te geven van een parallellogram.
Aangezien een beeld meer zegt dan 1000 woorden:


Nu zijn alle sporen even lang en maakt het niet meer uit op welk spoor je welke trein achterlaat

Op zich geef ik je gelijk, maar dan kom ik niet meer weg met de hellingen zonder deze al te steil te maken.
Ze staan nu op 4% ingesteld terwijl 3% wordt aangeraden bij lange treinen en/of lage snelheden.