Mijn baan

Gestart door marktegrotenhuis, 18 februari 2012, 15:12:24 PM

conducteur

#30
Ziet er goed uit
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marktegrotenhuis

#31
Nu zijn de nieuwe afbeeldingen wel zichtbaar. :p

marktegrotenhuis

#32
Ik heb de materiaallijst bekeken en de volgende getallen zijn misschien wel leuk om even te noemen. Het geeft ook een beter inzicht in de omvang van dit toekomstige project:

- De totale baanlengte is 183,03 meter;
- Daarvan is ongeveer 114 meter recht spoor;
- 16,17 meter is flexrail
- in totaal zit er (exclussief flexrail) ongeveer 23,5 meter aan bochten in;
- er zitten 24 linkse en 22 rechtse wissels in;
- er zitten 6 linkse en 5 rechtse engelse wissels in

Ik heb ook even gekeken naar de prijs, door alle nodige rails in de winkelwagen op www.conrad.nl te zetten.
De totale baan zou ongeveer ?4200,-  gaan kosten.
Een heel erg duur grapje dus.

marktegrotenhuis

#33
Hier een nieuwe screenshot.
Nu heeft de baan ook perrons.


Paulogic

#34
Serieuze opzet. Knap. Misschien nog een omloopspoor in uw kopstation?
Wisseltje meer of min zal de prijs niet maken he[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

marktegrotenhuis

#35
alle schuine stukken aan de perron uiteindes moeten eigenlijk zo worden als dat grootste schuine stuk in het midden bij het kopstation.

marktegrotenhuis

#36
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Serieuze opzet. Knap. Misschien nog een omloopspoor in uw kopstation?
Wisseltje meer of min zal de prijs niet maken he[:o)]



De wissels kosten 20 euro per stuk, dus ??n meer of minder maakt niet veel uit inderdaad.

marktegrotenhuis

#37
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Serieuze opzet. Knap. Misschien nog een omloopspoor in uw kopstation?
Wisseltje meer of min zal de prijs niet maken he[:o)]


bij het kopstation worden echter de wagons van getrokken treinen weg getrokken (over het derde spoor dat parallel naar de splitsing loopt)door een rangeerloc en op een ander leeg spoor gezet nadat de passagiers zijn uitgestapt. als de wagons op hun plaats staan, wordt de rangeerloc terug gereden en komt de oorspronkelijke loc weer voor rijden.

Dat is lastig te programmeren, maar ik wil voornamelijk in dit kopstation een technische uitdaging cre?ren.

marktegrotenhuis

#38
Het is al weer een tijdje geleden, maar ik heb mijn baanplan nog weer een stuk uitgebreid.
Nu is er ook een rangeermogelijkheid voor goederenverkeer in de omgeving van het kleine station (dat overigens ook met 40 cm verlengt is)
Rechts onder in de hoek is 'water' te zien.


Gerolf

Indrukwekkend plan  :o
Zijn de sporen onderaan op je plan nog goed bereikbaar?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bellejt

leuk plan.Heb je gedacht dat in je rangeerspoor bij het kopstation de loc en wagons heel moeilijk koppelen in een bocht ?
Denk dat je de inrit van je kopstation (de driehoek) mss beter naar boven zou versplaatsen.Dan wordt dat mooi recht en heb je niet die rare knik.
Ik zou ook proberen de beide paradesporen aan de onderzijde wat vlotteer te laten verlopen.Nu zijn dat zo 2 hoekige bochten.

Michiel

Inderdaad een indrukwekkend baanplan.

Het enige wat mijn een beetje stoort, is dat je nogal sterk de baanrand volgt met scherpe knikken, en alle stations nogal steriel parallel hebt gelegd. Een beetje scheef en een beetje gebogen is ook mooi... vind ik.

En, zoals Gerolf aan aanhaalde, lijkt me de bereikbaarheid onderaan en links-boven wel problematisch... als de baan er tegen de muur staat.

Volgens mij ontbreek er nog een overloop aan de linker kant van het onderste station. Je opstelsporen zijn er maar vanuit 1 richting bereikbaar.

Jouw dubbelsporige driehoek links van je kopstation gaat je elektriche kopzorgen geven. Je hebt geen enkele baansectie lang genoeg om een volledig trein te ontvangen, waardoor keerlusmodules niet zomaar geplaatst kunnen worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Je plan wordt erg druk, vind ik. (dat is mijn mening, ik ben meer voor landelijk verkeer, met stoom en dieseltreinen). Daarom zou ik wat snoeien in het aantal sporen, vervang de keerdriehoek door een enkelsporige...
Verder: ik kan de reactie van Michiel alleen maar beamen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marktegrotenhuis

Citaat van: conducteur op 17 oktober 2012, 12:54:16 PM
Je plan wordt erg druk, vind ik. (dat is mijn mening, ik ben meer voor landelijk verkeer, met stoom en dieseltreinen). Daarom zou ik wat snoeien in het aantal sporen, vervang de keerdriehoek door een enkelsporige...
Verder: ik kan de reactie van Michiel alleen maar beamen...

Mijn baanplan druk? Dat valt nog mee vergeleken met de baan van een modelspoorvriend van me:
http://www.hermanopdam.nl/Station%20GoorPerron3%20Optie55%2026-09-2012web.jpg

Ik heb overigens de baan alweer gewijzigd. Screenshots volgen zodadelijk!
De keerdriehoek ga ik waarschijnlijk nog weghalen zodat het kopstation maar van één kant bereikbaar is...

marktegrotenhuis

De schaduwsporen zien er trouwens nu ook anders uit:


Dit is het baanplan nu:


Alle sporen zijn nu goed bereikbaar en er is naar mijn mening nog genoeg ruimte voor gebouwen en/of scenery.
De grote ruimte die is onstaan onderin het baanplan bied plaats voor twee stoelen en het bedieningspanneel