Pola Maxi T3

Gestart door conducteur, 18 februari 2012, 13:24:29 PM

conducteur

Hier ook met een spoor 0 projectje begonnen. Het is erg besmettelijk blijkbaar, het 0-virus.
In de treinclub staat er een T3 van Pola, ooit eens op ebay gekocht (niet van mij). Het is de bedoeling om het T3'tje rijvaardig te maken voor op de digitale 0-baan.

Gisteren de tandwielkast open gedaan, om de tandwielen te smeren. De vorige eigenaar van de loc had tussen de voorste en de middelste as de overbrenging vernieuwd, op een manier dat je verplicht bent om heel het drijfwerk te demonteren vooraleer je alles weer kunt dichtschroeven.B)
De aandrijving is, mede door de bijzondere ombouwing door de vorige eigenaar goed genoeg, daar zal ik afblijven.

Wat ik mij wel afvraag is: hoe krijg je die verdomde plastic look van die drijfstangen weg? Is zilver metallic schilderen en dan lichtjes vervuilen een oplossing? Bestaan er ge?tste vervangdrijfwerken? Wat kost zoiets?

Wat ik zeker wil/moet doen: Lenz Gold+ decoder inbouwen en indien er voldoende plaats is, een power1 USP module.
Mogelijk past de power 3 (3 farad ipv 1 farad op de power 1) in het machinistenhuis, maar er is geen plaats voor een Gold Maxi decoder. Ik weet niet of je een gewone gold+ mag combineren met de power 3?  
Vervolg van de werken na volgende clubavond (vrijdag)!

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

EricB

#1
Kijk eens even op de website van de Duitse firma UHDE.
Zij bieden voor 80,00 euro het volledig chassis aan + aandrijving, in kit (ge?tste plaat in 'nieuwzilver').
www.uhde-info.de
Zelf heb ik mijn T3, zoals de meesten, voorzien van een chassis met Faulhaber-motor en bijhorende aandrijving van Schnellenkamp.
www.spur-0-kaufhaus.de
Doch, blijkbaar biedt Schnellenkamp dit niet meer afzonderlijk aan.

Eric B
0-Forum vzw -- www.0-Forum.be

argilla

#2
Klein vraagje ivm Raimo schaal O.
Ik bezit een E-69 loc groen echter ook zonder aandrijving. Hoe kan ik die dan voorzien, kan U mij hierbij ook iets aanraden als aandrijving ? Het model heeft 2 boogies.. Dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bollen neus

#3
Bij "sb modellbau" kan je ook eventueel terecht zowel voor spoor N,Z,TT,Ho,O en zelfs spoor 1.[:)]

EricB

#4
Argilla,

De firma AMZ heeft ook een kant en klare aandrijving voor je E69.
www.amz-munz.de
Productnummer = FA069
Kostprijs : 234,00 euro

De aandrijving van SB Modellbau kost 169,00 euro

Je zou de aandrijving ook zelf kunnen maken.
Kijk maar eens op www.saarwalter.de/regelsp.fahrz.E69.htm

Eric B
0-Forum vzw -- www.0-Forum.be

rgp

#5
dag,

Je kunt ook gaan kijken bij Hollywood foundaries; die maken aan zeer scherpe prijzen aandrijvingen als het ware op maat .

Roland

argilla

#6
citaat:
Geplaatst door EricB

Argilla,

De firma AMZ heeft ook een kant en klare aandrijving voor je E69.
www.amz-munz.de
Productnummer = FA069
Kostprijs : 234,00 euro

De aandrijving van SB Modellbau kost 169,00 euro

Je zou de aandrijving ook zelf kunnen maken.
Kijk maar eens op www.saarwalter.de/regelsp.fahrz.E69.htm

Eric B


Werkelijk het einde qua motoraandrijving Dit is het en reeds bestelt.
Bedankt EricB [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

#7
Door de bizarre ombouwing van de overbrenging, was je verplicht heel het drijfwerk te demonteren. Aan het afdekplaatje hangen drie messing tandwielen tussen de voorste en de middenste as. De tandwielen liggen hoger dan de tandwielen op de assen (als hij op zijn wielen staat)...

Gisteren heb ik daarvoor een oplossing gezocht en gevonden. Heb geen foto's kunnen nemen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum