omgebouwde Fleischmann loc werkt niet

Gestart door Kautenbach, 09 februari 2012, 21:25:23 PM

Kautenbach

V:(! hmmm, ik heb een analoge stoomloc (laten) ombouwen van analoog naar digitaal.

Harstikke mooi natuurlijk, ware het niet dat er een klein probleempje is, bij de dealer deed ie het prima, op loc adres 3, maar al ik de loc op mijn baan zet, bediening via een roco multimaus, doet ie het niet.:(

Ikke dus terug naar die dealer, en daar laten testen, voila:D hij doet het..

zet ik hem net weer hier op de baan:(V:(!xx( grrrr, geen beweging in te krijgen. Ik kan aan de verlichting (brandt"helaas" constant) zien dat de stroom toevoer goed is, maar op geen enkele manier, ook niet met wisselen van multimaus en gewone locmaus, de loc in gang te krijgen.xx(

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat bij de dealer een ander aanstuur unit is gebruikt, geen multimaus, maar een esu centrale.

Weet iemand wat de oorzaak, maar vooral, wat de oplossing zou kunnen zijn? (let wel, ik ben een redelijke digibeet)

groet, Wim

PietB

Je vertelt er niet bij op wat voor protocol de Roco multimouse staat ingesteld.(als dat al kan, ik ken de Multimouse niet)
En wat voor decoder(protocol) er in de lok zit, want beide moeten wel het zelfde dialect praten.
Je leverancier kan je dat vast wel vertellen, dus hup met de loc en je Multimouse onder de arm en naar de leverancier toe.

Kautenbach

ligt al klaar, merci[;)]

maaruh, toch ff weten, een protocol[?] volgens mij is het een Esu decoder, ik heb wel meer locs met dat soort merk decoders, die doen het wel.

Is het met instellingen wijzigen op te lossen?

PietB

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

ligt al klaar, merci[;)]

volgens mij is het een Esu decoder,
Ja dat zou kunnen, maar als het een ESU multiprotocol decoder is die per ongeluk op een ander protocol staat ingesteld, dan ben je de klos.
Met andere woorden die luistert niet naar een DCC commando.

citaat:
Geplaatst door Kautenbach
Is het met instellingen wijzigen op te lossen?
Ja als dat het is is dat simpel op te lossen.

citaat:
Uit de Lokpilot 4.0 handleiding

10.4.4. Overgaan van digitaal naar digitaal.
LokPilot V4.0
Een directe wisseling 'on-the-fly' tussen de digitale bedrijfsmodi Motorola? en DCC is te allen tijde mogelijk. De LokPilot decoder interpreteert elk geldig datapakket van de centrale.
LokPilot V4.0.
Een terugkeer van Selectrix? naar DCC of Motorola? is alleen mogelijk door een stroom onderbreking (zie hoofdstuk 7.2.3).
10.4.5. Systeemwisseling bij uitgeschakeld analoog bedrijf.
LokPilot V4.0 - LokPilot V4.0 DCC
Misschien hebt u het analoog bedrijf op uw decoder uitgeschakeld (CV 29, bit 2 = 0). Indien de loc nu van een digitaal naar een analoog gedeelte overgaat, dan rijdt de loc met de actuele richting en snelheid door. U kunt echter geen bevelen meer aan de loc geven totdat ze opnieuw een digitaal gedeelte binnenrijdt.
In sommige omstandigheden beschouwt de decoder een analoge gelijkstroomspanning als een remtraject en laat de loc stoppen, zie hoofdstuk 10.5.


Het is belangrijk te weten welke decoder je hebt.

Kautenbach

hoi Bossie,

Bebankt voor je uitleg. Ik neem de loc en de multimaus maar mee naar de dealer, als ik zelf teveel ga lopen rommelen komt het niet goed[;)]

groet, wim

ysbeer

Toch vreemd dat zo een winkel niets vraagt.
Je komt binnen en zegt "hij doet het niet"'
De winkelier pakt de lok zet hem op een metertje rails draait onder de tafel aan een knop en hij rijdt.
U ziet het meneer hij doet het
"ja"
Oke meneer ,prettige dag verder.

Zo gaat het vaak zeker als de winkel er ook niks van weet
Maar echte service en hulp,nou nee.
wim

PietB

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Zo gaat het vaak zeker als de winkel er ook niks van weet
Maar echte service en hulp,nou nee.
Is dat ook niet een beetje de reden dat fora als deze het zo goed doen bij veel consumenten, Wim.
De meeste winkeliers staan je met Eurotekens in de ogen te woord, maar nazorg........nee dat moet je maar ergens anders halen.
Ik merk dat ier in Nederland steeds vaker.

Kautenbach

nou, inderdaad wel blij met zo,n forum, ik weet nu tenminste waar het zeer waarschijnlijk aan ligt, en kan daarmee gericht richting de winkel. Ik moet wel zeggen dat deze (Wentink Arnhem) altijd erg goede service levert, en echt niet gaan voor de grote omzet. Ik heb wel meegemaakt dat ze je iever minder verkopen en een tevreden kalnt dan andersom

hopeleijk kan de loc straks zn rondjes maken met een mooie sleep kolenbakken[;)]

PietB

En?????
Al een resultaat te melden?

grt P.

Brunel

Ben ook wel benieuwd.
Bij Wentink weten ze heus wel dat een maus alleen DCC praat. En bij mijn weten verstaat een LokPilot altijd DCC en kun je dat bij de multiprotocolversie niet eens  uitzetten.
Je had even kunnen proberen het adres te veranderen.

Kautenbach

net terug, er zat een heel vreemd loc adres op de decoder, hoe die erop gekomen is, geen idee, Wentink had hem de vorige keer keurig op locadres 3 gezet, maar bij mij thuis geen sjoegem, alle adres van 1 tot 50 maar uitgeprobeerd, ook dus loc adres 25 (daar zou ie op moeten staan) toen geen resultaat.

Vanmiddag bij wentink (heeeeele goeie service[;)]) op advies van bossie ook mn locmaus meegenomen, bleek dat de loc is geherprogrammeerd op loc adres 593... het kan niet anders dan dat ik het zelf heb gedaan.. nadat ik aan het rommelen ben geslagen omdat ie het niet deed[:(][:(]

Keurig netjes heeft wentink vanmiddag locadres 25 ingeprogrammeerd, en mijn locmaus op een booser die zij op voorraad hadden aangesloten, ze hebben, op de toonbank, een paar railsen
uitgelegd als proefstuk, en we hebben, met mijn eigen locmaus, gereden, hij moet het nu goed doen, ik ga dadelijk testen.. ben benieuwd[:D]

[:D][:D][:D]Wentink, TOP service !!![^] ook thuis doet ie het, da's toch service, uitgebreid geholpen, geen enkel probleem, daar bewijst Wentink zeker zijn meerwaarde, weer een hobbeltje genomen




ToThePoint

Ik ben tevreden dat alles in orde gekomen is. Is trouwens een zeer mooi plaatje !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI